De een na laatste instuif van 2019?

Wij hadden deze, wat we toen nog dachten één na laatste, instuif bedoeld om de “instuiver van het jaar” bekend te maken. Maar die instuiver moest vroeg weg, dus dan maar meteen om 10.00 uur. Onder luid applaus konden we de trofee overhandigen aan Paul Baarbé. Altijd behulpzaam, aangename flightgenoot (slaat gelukkig ook wel eens in de sloot).

Vandaag strokeplay met twee Mulligans. Voor velen was twee nog veel te weinig, gezien de kwaliteit van de baan. Hoog gras, veel water, veel blauwe paaltjes. Sommigen (ik ook) gaven voortijdig de pijp aan Maarten. Maar het merendeel heeft met een zonnetje de wedstrijd volbracht.

Terug in het clubhuis, Thea van Gelderen weer in ons midden en wij konden genieten van een heerlijke hap en een drankje gefinancierd uit de instuifpot.

De uitslag:
Birdies: Wien Philips, Gerard Stevens en Peter Roest.
De neary bij de dames was te moeilijk, bij de heren kwam Sjoerd Bron het dichts bij de hole.
De strokeplay resultaten na aftrek van het totaal aantal slagen:

Dames
1.  58 slagen  Loes Philips
2.  65 slagen  Rie Zevering

Heren
1.  53 slagen  Peter Roest
2.  57 slagen  Sjoerd Bron
3.  58 slagen  Aloys Kroese

Peter Roest bedankte ons voor deze instuif met een kort woordje.
Wij werden vervolgens in het zonnetje gezet door Durk Jager, die namens alle instuivers zijn dank uitsprak. De bloemen uitgereikt door Thea van Gelderen, daar boven op nog flessen wijn een cadeau-kaart bij Intratuin.
Wij bedankten Loes en Wien Philips en Bert de Haan voor het waarnemen gedurende onze vakantie.

Bij thuiskomst een mailtje van de eigenaren dat de laatste instuif van 23 oktober niet door kon gaan vanwege grootscheepse activiteiten (geen golf) op die dag. Hun voorstel om te verhuizen naar de 30e  vonden wij niet zo geschikt.
Vandaar: tot de volgende instuif in het mooie voorjaar van 2020!

Wil van Horssen en Koos Tipker

Bekijk de foto's