Doorspelen 'until the end'...

De weersvoorspelling was niet gunstig, in de nacht was de regen al met bakken naar beneden gekomen. De baan was nat, maar werd wel als bespeelbaar beoordeeld. Met een kwartiertje vertraging om de ergste regen te ontwijken, starten de eerste bikkels voor hun halve finale. Een enkele bui, de wind nog niet zodanig dat de plu niet meer gebruikt kon worden. Gelukkig ook droge momenten en na hier en daar wat verhitte strijd waren alle deelnemers ruim op tijd weer binnen.

Na het verwerken van de uitslagen, snel door met de finalepartijen om, wederom, te proberen de ergste buien te ontwijken. Buienalarm leek ons gunstig gezind, maar de weergoden hadden zich kennelijk toch bedacht. De wind steeds harder, de buien ook en de baan steeds natter. Ik mocht zelf de finale spelen met Monica Leijten, het werd een spannende strijd. Ik stond flink down na 12 holes, maar het zonnetje liet zich even zien en ik heb hiervan gebruik kunnen maken om nog niet te snel op te geven.

Play-off
Twee holes gedeeld, twee holes gewonnen en ineens na 17 holes stonden we weer gelijk. De mentale strijd tegen onszelf en de stortregen brandde los, zelfs een 19de hole was nodig. Diverse mensen waren toch als publiek gekomen, stonden ons toe te juichen van onder het afdak. Mijn teeshot het water in, en dan denk je dat het klaar is. Niets is minder waar, Monica’s bal mogelijk ook in het water. We hebben gezocht, maar de bal was niet meer vindbaar. Ik was al volledig voorbereid op nog een hole spelen, het was niet meer nodig. Moe, doorweekt tot op het bot en tevreden mocht ik als winnaar terug naar het droge clubhuis.

Een groot compliment voor alle spelers, iedereen heeft zonder morren zijn 2 wedstrijden gespeeld. Dank voor de organisatie (Hans Schouten en Erik Hansma), het is wederom gelukt om alles voor elkaar te krijgen. Dank aan de supporters die in de middag naar het clubhuis zijn gekomen om ons aan te moedigen, te steunen en mee te vieren. En dankjewel Monica, het was weer een eer om met jou de finale te mogen spelen.

Einduitslagen finale

Heren
1. Erik Hansma (+6/4)
2. Kees Eitjes