Potten gezocht!

In het welkomstwoord van Yvonne Tuin op de Damesmiddag van 2 september was één van de huishoudelijke mededelingen een zeer bijzondere te weten: potten gezocht. Daar keken de dames wel raar van op. Even uitleggen. Op het aanstaande Nachtvlindertoernooi op 18 oktober is er dringend behoefte aan glazen groente- of andere glazen potten om de afslagplaatsen mee te verlichten (waxinelichtje erin). Hoewel wij ons realiseren dat iedereen natuurlijk vooral verse groente eet, zal er best zo hier en daar nog weleens een glazen pot in de keuken verdwalen. En die willen we graag hebben.

Terug naar de ‘potten’, nee de dames natuurlijk. Ondanks veel afzeggingen hadden zich 19 dames gemeld om de gebruikelijke stablefordwedstrijd te spelen. Gezellig als altijd gingen de dames in een heerlijk zonnetje van start. Sommige dames hadden nog een beetje het Weesper Open van zondag in de benen, waaronder ondergetekende, maar konden toch de verleiding van de gezellige Damesmiddag niet weerstaan. Yvonne Tuin, die zondag tot het productieteam behoorde en daarom toen niet kon spelen wilde ‘m in iedergeval deze middag nog wel even lekker raken. Dat ging prima maar er waren toch dames die een nog betere score hadden.

De prijzen
De eerste prijs werd gewonnen door Ilse Oltmann (ook zondag betrokken bij de organisatie van het Weesper Open) met 39 stablefordpunten. Zij mag ditmaal de chocoladegolfballen opsnoepen. Tip van een vorige winnaar van de massieve ballen: bal laten vallen, dan spat deze in stukjes uiteen. Makkelijker eten dus.
Nummer twee was Melanie de Kok met 37 punten. Voor haar was er een ballenstempel.
De birdie werden gemaakt door Ilse Oltmann, Melanie de Kok (2x) en Liesbeth de Jongh. Laatstgenoemde mocht ook de neary op haar naam schrijven.
En dan nog een ander belangrijk moment op de Damesmiddag: welk hapje komt er ditmaal uit de keuken? Voorafgegaan door de gebruikelijke bitterbal was er een heerlijk stokje saté met kroepoek, vergezeld van twee bolletjes salade. Was weer prima voor elkaar!
Tot over 14 dagen, dan gaan we weer voor de fun-wedstrijd!

Gea Noë

Geplaatst op: 02-09-2019