We vulden elkaar goed aan

Veertig deelnemers (10 flights) namen deel aan het 'Setjestoernooi'. De baan zag er prachtig uit en na een korte uitleg door Ilse Oltmann over de spelvorm e.d. kon de wedstrijd om 13.00 uur beginnen.
Voor wat betreft het weer zat het mee. De verwachte regen bleef uit en de hitte van afgelopen week (38+ graden) was gelukkig voorbij maar het was nog steeds een warme dag. Iedereen was dan ook erg blij met het lekkere koude fruithapje na hole 9.
Wij hadden een gezellige flight samen met Gert Weijman en Astrid Bonefaas. Zij hadden een langere opstarttijd nodig en gingen pas in de tweede ronde vlammen en birdies maken (iets wat ons niet gelukt is).
We hadden vooraf een 'speeltactiek' afgesproken en afhankelijk van de eerste afslag, zou de andere aanvallend of behoudend afslaan. Makkelijker gezegd dan gedaan (je moet wel recht kunnen afslaan) maar dit keer ging het wonderwel volgens het boekje. We vulden elkaar goed aan en op de holes waar de ene een slechte score had, speelde de andere gelukkig beter.
Hole 19 was weer supergezellig, met z'n allen op het terras 'natafelen' onder het genot van een koud drankje en lekkere hapjes.
Uiteindelijk hebben we het toernooi met een beetje geluk gewonnen. Willem Demper en Yvonne Tuin hadden namelijk ook 66 slagen, een gelijkspel dus. De organisatie heeft toen bepaald dat het team met de minste aantal slagen over de laatste negen holes zou winnen en na deze check bleek dat wij 1 slag minder hadden. Wij kregen ieder een fantastische prijs: een pitchfork, handdoekje en een dinerbon voor 'Het Wapen van Diemen'.
Veel dank aan de organisatie voor deze zeer geslaagde dag!

Marian & Jacques Verasdonck

Uitslagen
1. Jacques en Marian Verasdonck
2. Willem Demper en Yvonne Tuin
3. Mark Goudberg en Ilse Oltmann

Neary Dames: Ilse Oltmann
Neary Heren: Gerard Stevens

Birdies:
-  Yvonne Teun, Ad de Rijk, Bram van der Burg en Gert Weijman: ieder 2 birdies
-  Melanie de Kok, Mark Goudberg en Janny Jobben: ieder 1 birdie.

Geplaatst op: 05-08-2019