De instuif van 10 juli

Een behoorlijke opkomst bij de instuif. Maar liefst 35 leden. Vooraf hebben Wil en Koos de kaart voorgelezen van Thea van Gelderen die ons als golfvrienden en -vriendinnen bedankt voor de vele attenties die ze tijdens de afgelopen periode heeft ontvangen.

Over tot de orde van de dag. De spelvorm was strokeplay max 5, waarbij we de slechtste hole van de eerste negen en de slechtste hole van de tweede negen mochten wegstrepen met tenslotte een halve handicapverrekening. Af en toe viel er een drop regen, maar dat was niet noemenswaardig.

Ik werd ingedeeld in een flight met maar liefst drie sympathieke heren, dus mijn dag kon bij voorbaat al niet meer stuk.  Dit drietal, bestaande uit Peter Jager, Roy Bihari en Ferdinand Vermeulen heeft mij tot grote hoogte gebracht. Buiten de ernst voor het spel, was het ook gezellig verpozen op de diverse bankjes, waarbij ik steeds als 'deugd' in het midden mocht zitten. Tijdens zo'n pauze vertelde Ferdinand dat zijn vader een kruiwagen vol had aan geintjes, waarop Roy zei, dat Ferdinand wel een vrachtwagen vol heeft. Om kort te gaan, het was alles bij elkaar een heel geslaagde ochtend met veel 'Paramaribo'-geroep.

Er is een ongekend aantal birdies geslagen, maar liefst dertien en wel:
drie door Peter Roest en twee door Gert Weijman.
De overige birdies door: Wien Philips, Kees Braam, Wim Vinju, Aloys Kroese, Wilfried Meun en Gerard Stevens en bij de dames door Tiny Scholten en Melanie de Kok.

De neary bij de heren is geslagen door Gert Weijman en bij de dames door ondergetekende.

De uitslagen bij de heren waren als volgt:
1.  45 slagen  Gert Weijman
2.  47 slagen  Peter Roest
3.  51 slagen  Gerard Stevens

Bij de dames:
1.  54 slagen  Ondergetekende
2.  57 slagen  Tiny Scholten
3.  59 slagen  Marjolein Bosman

Een leven zonder Instuif is niet meer denkbaar en daarom bij dezen nogmaals dank aan Wil en Koos voor hun inzet om deze wekelijkse happening iedere keer weer tot een succes te maken.

Vrony van Veen

Geplaatst op: 11-07-2019