Vroege vogels

Volgens de aloude traditie ook dit jaar het Dauwtraptoernooi op Hemelvaartsdag. De nacht was kort, de wekker ging vroeg. Maar eenmaal op pad genoot ik weer van de rust van een vroege morgen. In Weesp waren alle lichten al aan, Jos zat te wachten met koffie en thee. De deelnemers druppelden langzaam binnen, net zoals de regendruppels vanuit de wolken langzaam naar beneden vielen. Regen reinigt de ziel werd op de radio gezegd.

Het was een gewone stableford wedstrijd, we wilden het niet te moeilijk maken gezien het tijdstip van de dag. Ondanks de wat druilerige regen liep iedereen heerlijk door en zijn er aardige scores behaald.

Binnen drie uur was iedereen binnen, heerlijke luchten kwamen uit de keuken. Een glaasje bubbels voor de deelnemers terwijl de scores werden nagekeken. Na de prijsuitreiking, waarbij de winnaars een prachtig vogelhuisje mochten ontvangen, volgde een fantastisch ontbijt in Engelse stijl; Leo en Natasha, bedankt!

Mocht je deze leuke wedstrijd dit jaar om wat voor reden dan ook hebben gemist, volgend jaar staat het toernooi vast weer op de planning!

Uitslagen
1. Jos Mooij (34 stablefordpunten)
2. Roy Bihari (32 stablefordpunten)
3. Hans Schouten (29 stablefordpunten)
4. Marcel Klaassens (29 stablefordpunten).

Leo Smeekes en Peter Nijssen behaalden ook 29 stablefordpunten, maar vielen net buiten de prijzen door een hogere handicap. Zij zijn beloond met een balletje.

Birdies: Roy Bihari 2x, Walter de Vos, Marcel Klaassens, Jos Mooij, Quino van der Velden.
Neary: Quino van der Velden

Ilse Oltmann