Chili con carne

Een stralende lentedag, veel zon en wat wind. Ideale omstandigheden voor de tweede Damesmiddag. Voor diegenen die zich verbazen over de titel boven dit verhaal: zie verderop in dit verslag.
Na het succes van de eerste Damesmiddag, waren we zaterdagochtend toch een beetje ongerust toen er nog maar 8 inschrijvingen waren. Gelukkig hadden zich uiteindelijk toch 21 dames zich opgegeven.
De wedstrijdleiding had verder gezorgd dat er een wenskaart klaar lag voor trouwe golfster en deelneemster aan de Damesmiddag, Thea van Gelderen, die momenteel ziek thuis zit. Alle dames hebben op de kaart een persoonlijke boodschap voor Thea gezet en de kaart zal door één van de dames bij haar worden bezorgd.

De wedstrijd
Deze middag speelden we een wedstrijdje Texas Scramble. Voor een aantal dames een niet onbekende spelvorm, maar er waren ook enkele dames die dit spelletje nog niet kenden en het erg leuk vonden. Is het ook.
Het prettige bij Texas Scramble is dat er altijd wel een bal van je flightgenoten goed genoeg ligt om mee verder te gaan en dat betekent dat de overige leden van je team wel een gokje kunnen wagen wat soms wel en ook wel eens niet goed uitpakt. Maar als team geldt natuurlijk de beste score. Met 61 punten won ditmaal het team dat bestond uit Monica Leijten, Marjolein Bosman en Jannie Jobben.

Chili con carne
En dan nu het verhaal van de Chili con carne. Naar het schijnt is deze stoofschotel ooit in achttien-zoveel ontwikkeld tijdens de Amerikaanse burgeroorlog in Texas, aan de grens met Mexico. Goedkoop en voedzaam voor de militairen.
Om onze dames toch weer met een origineel Texaans cadeau te verrassen hadden Yvonne en Gea bedacht om een basispakket voor Chili con carne samen te stellen voor de winnaressen van deze middag. Dat is prima gelukt en werd goed ontvangen.

En, we konden heerlijk op het terras zitten. Wel jasje aan, maar het ging. Daar verschenen ook ditmaal weer heerlijke hapjes uit de keuken van Natasha en Jos. Zag er heerlijk uit en was superlekker. Elke keer weer een verrassing. Na een wijntje, biertje en een kop koffie hebben we nog even na zitten babbelen over deze wederom geslaagde middag.
Tot de volgende keer! Die is op 27 mei, zet alvast in je agenda. Natuurlijk sturen we ook nog een mailtje om je hieraan te herinneren .

Gea Noë

Geplaatst op: 14-05-2019