Herenmiddag 6 mei

Onder een grijze lucht en bij een temperatuur ruim onder het langjarig gemiddelde, wel droog en minder wind dan voorspeld, zijn 21 heren aan de start verschenen voor de tweede Herenmiddag van het seizoen. Een magere opkomst vergeleken met de Instuif op woensdagochtend (ruim 30); voor verbetering vatbaar.

Na één minuut stilte ter nagedachtenis aan de onlangs overleden Martin Boelsma (we missen zijn humor) sla ik op hole 8 af in een flight met Jan Koppen, Harry Pannekoek en Ferdinand Vermeulen. De wonderen zijn de wereld niet uit: een chip‑in birdie.
Dit was het begin van de beste ronde golf in mijn 9-jarige carrière: 40 stablefordpunten. Onder verre van ideale omstandigheden, dus dat belooft nog wat.

Genoeg over mij. Jan Koppen werd tweede (34) en Bert de Haan derde (33).
De neary (hole 4/13) was voor Paul Baarbé.

Birdies: Paul Baarbé 1x, Gerard Stevens, Roy Bihari en Beat Scheidegger 2x.

Nog even dit: de greens zijn nog steeds slecht. Ondeskundig bezandt (onregelmatig, slechte nazorg, slepen); traag, want onvoldoende frequent gemaaid (eens per vijf dagen is echt niet genoeg); hobbelig en een hoop troep.

Beat Scheidegger

Geplaatst op: 07-05-2019