Actie Voedselbank groot succes!

Wie op 23 november tot ca 02.00 uur heeft gekeken naar The Match in Las Vegas, wist natuurlijk al dat het de dag erna ook tot een spannende strijd zou komen tussen onze lokale 'Phil' Hansma en 'Tiger' Paardekooper. En dat werd het!

Doel van de dag: geld en spullen inzamelen voor de voedselbank in Weesp zodat zij met name in december wat extra’s kunnen doen voor de Weespers die dat hard nodig hebben. Een aantal bedrijven had vooraf al financiële steun geboden (waarvoor dank aan Slijterij Overmars, Nagel Recycling, Jager Teamworks en DJ Paul) en al het inschrijfgeld plus de extra opbrengst van de gokjes & Beat the Piet konden we daar nog aan toevoegen. Met de gokjes waren extra stablefordpunten te verdienen en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Op vragen als wie wint de wedstrijd (Tiger), wie slaat de meeste birdies (dat was er slechts 1, gemaakt door Tiger), wie haalt geblinddoekt de green van 4 (geen van beiden), wie slaat op 1 been over de sloot van 14 (Phil) en hoeveel slagen maken zij samen op hole 17 als ze daar alleen met een pitching wedge mogen spelen (elk 4).

Tijdens de tweede 9 verscheen Pro Piet op hole 2/11 (Pro staat in dit geval niet voor vóór Zwarte Piet want we onthouden ons van de discussie, maar voor Professional). Hij had daar een gapwedge, een ijzer 6 en een linkse ijzer 9 staan en de flight mocht kiezen met welke club hij de green moest zien te vinden. Deelnemers die dachten het beter te doen dan Piet, konden daarop inzetten om zodoende (bij winst) twee extra stablefordpunten te ontvangen. Dit leverde veel geld op maar weinig punten. Het lukte alleen Ferdinand Vermeulen en met ‘de slag van de dag’ ook Mark Goudberg.

Tijdens het tweede rondje kwam de warme-chocolademelk-met-rum-buggy langs om de deelnemers een beetje op te warmen. Een welkome sponsoring van de Brasserie!

Fantastische sponsorentafel
Toen rond vier uur iedereen terug was in het warme clubhuis stond daar het biljart vol met giften voor de voedselbank. Pronk delicatessen had vele mooie doosjes pepernoten geschonken. IJssalon Nelis zorgde voor ijsbonnen (ook nog in de zomer geldig!), Blokker en onze eigen Coen Hodde van Plaza Weesp waren ruimhartig over de brug gekomen met heel veel speelgoed voor de kinderen en de Golfbaan had een voucher voor 50 tulbanden gedoneerd (die vers geleverd worden op een door de voedselbank te kiezen moment). Echt prachtig allemaal.

Een aantal andere sponsoren heeft ons willen helpen met de prijzentafel zodat we geen kosten voor prijzen hoefden te maken, ook superfijn. Om te beginnen een mooie waardebon van Restaurant Spizzi & Co (een nieuw stukje Italië in Weesp, te vinden in de Nieuwstraat) voor de beste gokkers. Paul Baarbé bij de mannen (4 goed) en Sylvia v.d. Laan bij de dames (3 goed, net als Tiny en het lot heeft bepaald).

De overige prijzen waren ook gesponsord. Er zit een superleuke nieuwe boekwinkel in de Slijkstraat waar we 3 boeken van mochten ontvangen. Ook nieuw en een aanrader: restaurant De Eendracht aan het Groote Plein, zij schonken een mooie waardebon. Puck & Co had 3 leuke presentjes beschikbaar, hen kennen we natuurlijk al langer, een conceptstore aan de Nieuwstad waar je mooie sint- en kerstcadeaus kan gaan shoppen en Anker Weesp doneerde twee flessen Weesper Gin, een mooi en ambachtelijk lokaal product. En wie wonnen er dan?

Dames
3e: Tiny Lammen – 28 punten
2e: Monica Leijten – 30 punten
1ste: Lilian Hansma – 33 punten

Heren
3e: Driekes van der Weert – 34 punten
2e: Marcel Klaassens – 34 punten (maar lagere handicap)
1ste: Sam Kalule – 35 punten

Mooi bedrag!
Net voor de prijsuitreiking waren de vertegenwoordigers van de Voedselbank, de heer en mevrouw Koole, aangekomen. Tijd dus om ook het bedrag bekend te maken wat gedoneerd wordt naast de gulle giften in natura. De cheque werd overhandigd en samen hebben een bedrag opgehaald van ruim € 1.850,- euro! Wim Koole bedankte iedereen hartelijk en kan met de cheque en een auto volgeladen met artikelen écht wat moois gaan doen voor de gezinnen in Weesp.

Sponsoren en deelnemers: enorm bedankt voor jullie warme inzet op deze koude novemberdag!

Astrid Bonefaas & Yvonne Tuin

Bekijk de foto's