Kampioen

Wat een eer! Vandaag, op de damesmiddag van 1 oktober, mochten Yvonne Tuin en ondergetekende spelen met de kersverse kampioen matchplay, Loes Philips!
Maar, alle gekheid op een stokje, zoals in de uitnodiging stond 'even serieus', vandaag de laatste stablefordwedstrijd voor het eindklassement.
Op deze, wat buiige middag kwamen 15 dames hun geluk beproeven op de prima bespeelbare baan. Voor het eerst dit seizoen weer uitgedost in een herfst/winter-uitrusting, vertrokken wij in ieder geval droog. Het duurde niet lang voor de eerste bui zich aankondigde. Paraplu op, hoesje over de tas, pet op en jas dicht. En toen dat in orde was werd het weer droog. Leuk en lekker gespeeld, hoewel zich dat niet vertaalde in de scores. Veel gelachen en Loes lekker geplaagd met haar titel 'kampioentje'.

Schuilhut
Onderweg nog minstens drie keer paraplu op, hoesje over de tas, pet op en jas dicht. Het zonnetje kwam tevoorschijn en Loes vond dat we het regenscherm wel op konden bergen. En toen begon het pas goed te regenen! Voor de eerste keer sinds ik (Gea) op golfbaan Weesp rondloop heb ik gebruik gemaakt van de schuilhut bij hole 8/17 en kon ik van dichtbij constateren dat deze enig achterstallig onderhoud heeft.Helemaal onder de indruk van de weersomstandigheden bedachten Yvonne en ik  onderweg dat we vergeten waren de neary te plaatsen. Geen klachten gehad, dus volgende keer beter!

Prijzen
De eerste prijs was vandaag voor Ilse Oltman, tweede werd Vrony van Veen. Dit seizoen heeft de wedstrijdleiding ook altijd een prijsje  voor iemand 'die z'n dag niet heeft'. Zij werd bedankt met een chocoladestick die bij de wat gezakte temperaturen voor een heerlijke beker chocolademelk kan zorgen. De enige birdie vandaag werd geslagen door ondergetekende.

Ik verheug me alweer op de volgende damesmiddag op 15 oktober, dan spelen we weer een fun-wedstrijd.
Tot dan!

Gea Noë