Weesper Open 15 september

Alweer het 2e Weesper Open op een uitstekend te bespelen baan met... de lang beloofde nieuwe afslagmatten. Gelukkig op tijd want zoals de naam van het toernooi al meldde, willen we onze gasten goed ontvangen. Als men nu veel ballen zou verliezen kon men in ieder geval de matten niet de schuld geven.
Het was nog even spannend want er waren twee weken voor het toernooi nog erg weinig inschrijvingen. Wat actie van onze wedstrijdcommissie resulteerde in zowaar 47 inschrijvingen met ongeveer 20 gasten. Dus er moest met 12 flights een leuke spelvariant worden verzonnen. Het werd een putt- en chipparcours buiten de normale wedstrijd om en dat zorgde voor extra speelvreugde.

Dat onze Henk (Steffens) kan organiseren dat wisten we al. Dat hij kon delegeren wat minder, en hij zette zowaar Ilse Oltmann en Adri de Kok aan de ontvangsttafel (en dat met verve). En zoals Henk had beloofd heeft hij gewoon meegedaan met als gast zijn Else, leuk dat je er weer eens was Else!
Enfin, vanwege de vele uitslagen en vermeldingen zal ik het kort houden.

De puttwedstrijd
1. Jan Stikvoort (gast) 24
2. Ferdinand Vermeulen (vast meubilair) 25
3. Paul Baarbé en Swiep Hanco beiden 26

Er werd 3 keer een hole in one gemaakt (zonder financiële gevolgen) door Wienman Philips (gast), Martijn van de Berg en Ferdinand Vermeulen.

De 18 holes wedstrijd
Birdies: Aljo de Bruin, Adri de Kok, Bram van de Burg, Sam Kalulé en Ad de Rijk zowaar met 2 stuks! Geen birdies voor de gasten dit keer.
Neary dames: Monique van Lith (gast)
Neary heren: Jesper de Kok (gast)

Uitslag dames
1. Marjan Janssen (gast) 43
2. Tiny Lammen 37
3. Ineke Koper 35

Uitslag heren
1. Paul Baarbé 39
2. Ad de Rijk 38
3. Jan Koppen 32

Overal winnaar is Marjan Janssen, zij zal de beker volgend jaar moeten verdedigen!

Ik kan het niet laten om toch weer te melden dat mijn gasten en flightgenoten na mijn eerste lelijke chipjes of rollertjes dachten dat het geluk met de domme was en het er niet uitzag, maar wel uiterst functioneel. Ik zei dat het geen toeval was omdat ik met deze slagen al vele leden en onze pro’s aan het huilen (of was het stiekem lachen) had gekregen. En dat bleek lopende het toernooi; nagenoeg iedere 2e bal lag op de green en laten we het maar niet over de zogeheten 'Jezus ballen' (2x) hebben... Ik denk dat Ad een technische en betere winnaar zou zijn geweest. De door mij in allerijl aangeschafte staatsloten hebben helaas niets opgeleverd.

Leuk laatste nieuwtje! We hadden een complete 'Philips flight', ook dat was natuurlijk de bedoeling van dit toernooi!

Dames, heren, tot volgend jaar!

Paul Baarbé

Geplaatst op: 30-09-2018