Damesmiddag 20 augustus

Nee, geen dansfeest op Koningsdag, maar een golfspelletje op de damesmiddag van Golfvereniging Weesp.
Zestien dames kwamen op deze wat bewolkte, maar qua temperatuur prettige middag naar de club.
De wedstrijdleiding had een spelletje bedacht waarbij iedereen één gemerkte oranjebal ontving waarmee men 6 maal moest afslaan. Wanneer men met deze bal uitgeholed had mocht men 1 punt van de score van die hole aftrekken. Diegene die de bal na 18 holes mee terugbracht mocht nog eens 5 punten van de totaalscore aftrekken. Bal in de sloot of verdwenen was pech. Dat scheelde in ieder geval in de totaalscore. We speelden strokeplay.
Vol goede moed vertrok ik met flightgenoten Vrony van Veen en Sylvia van der Laan.
De oranjebal was bij mij al na twee holes verdwenen in het riet. Vrony en Sylvia hebben de bal weer netjes thuisgebracht. Ons spel was heel afwisselend, mooie bal gevolgd door een absolute misser, maar wel heel veel lol.
Van de 16 dames brachten 8 andere speelsters ook de bal weer naar het thuisfront.

De prijzen
De tweede prijs was voor Lida van Oostveen. De eerste prijs ging die middag naar Astrid Bonefaas. Dan was er nog een soort van troostprijs voor Margareet Stevens, die volgens de wedstrijdleiding deze middag wel wat meer 'pit' had mogen tonen. Zij werd verrast met een handgemaakt potje sambal.
Ook was er een extra prijs voor Sylvia van der Laan, die de kryptische uitnodiging goed had begrepen. Zij had zich namelijk als enige gekleed in een mooie oranje bodywarmer en oranje sjaal. Zij mocht de resterende oranjeballen mee naar huis nemen.
Het was weer een leuke middag, tot over 14 dagen.

Gea Noë

Geplaatst op: 21-08-2018