Strokeplay Kampioenschap 21 en 22 juli

Natuurlijk is het fijn dat we kunnen zeggen dat we nog beter hadden kunnen spelen als het niet zo warm was geweest en de ballen niet alle kanten op stuiterden, maar iedereen was hierdoor wel extra blij met de aankomst op hole 19. Wat was het gezellig om nog even buiten op het terras met z’n allen een drankje te kunnen drinken.

De ultieme wedstrijd
Zoals een (te) groot aantal van jullie weten ben ik niet de grootste fan van deze speelvorm, maar ook dit jaar heb ik me op de valreep toch maar weer opgegeven. Natuurlijk had iedereen gelijk die zei dat ik er vooral veel van kan leren en dat het ook gezellig is. Strokeplay is natuurlijk wel de ultieme wedstrijd van de vereniging.

Dames
De eerste dag hebben we dankzij Ineke Koper, tijdens het lopen nog liedjes uit de oude doos gezongen. Ook was ik erg onder de indruk van Ilse Oltman, die na een lange tijd niet te hebben gespeeld haar comeback maakte en, ook als het even niet lekker ging, toch heel relaxed bleef. Supergezellig dus en misschien wel daardoor stond ik tot mijn verbazing aan het einde van de eerste dag met een score van 78 (bij de dames dus) op nummer 1. Astrid Bonefaas was ook goed op dreef en zat mij met een 79 op de hielen.

Toch dacht ik aanvankelijk natuurlijk niet dat ik met mijn puntenaantal op de tweede dag in de laatste flight zou spelen. Maar tot mijn verbazing was ik, samen met Astrid Bonefaas, toch bij de de grote kanshebbers (de gedeelde nummers 3 van dag 1, Monica Leijten en Astrid Drenth) ingedeeld. Voor mij persoonlijk een leermoment om vooral ook dan lekker van golf te blijven genieten. En dat is gelukt tot en met de laatste putt. Natuurlijk toch wel spannend zo’n finale maar ook gezellig. Monica heeft ons de eerste dag een sprankje hoop gelaten omdat ze toen, voor haar doen, een mindere score van 82 neerzette. Met een goede inhaalslag en een score van 74 op de tweede dag wist zij wederom nummer 1 te worden. Astrid Drenth is bij de dames derde geworden met een totaal score van 161. Ik wist me over de twee dagen tussen deze kanjers in te wurmen met een score van 158.

Heren
Bij de mannen waren er genoeg deelnemers om twee groepen te maken. In de groep Hcp 22,0 - 54 heeft Gert Weijman gewonnen met een fantastische score van 137. De eerste dag had hij met een indrukwekkende score van 66 de lat, zelfs voor de groep lage handicappers, meteen heel hoog gelegd (alleen Gerhard Stevens had die dag een iets lagere score). Beat Scheidegger en Martin Scholten werden in de categorie tweede en derde met resp. 148 en 151. In de groep Hcp 0 - 21,9 was Sander Rensen de winnaar. Sander wist ondanks de hitte op de tweede dag een ronde van 63 neer te zetten waardoor hij uiteindelijk won met een indrukwekkende totaal score van 129. In deze categorie zijn Bas Overwater en Erik Hansma tweede en derde geworden. Met een goede score van 132. Beide mannen wisten ook nog eens ieder 3 (van de in toaal 25) birdies te maken.

De ‘Erik Hansma trofee’
Sander had naast zijn fantatische spel ook hele mooie woorden voor Erik Hansma. Erik, de strokeplay kampioen van vele voorgaande jaren, heeft zoals iedereen weet afgelopen jaar veel meer op de baan gewerkt dan golf gespeeld. Het was dus klasse van Sander dat hij in zijn dankwoord de bokaal de ‘Erik Hansma trofee’ noemde, waar hij al jaren naar op jacht was.

Oproep
Dus dames, voor iedereen die net als ik andere spelvormen stiekem leuker vinden: ook strokeplay is erg leerzaam, uitdagend en gezellig. Als er volgend jaar meer dames mee doen kunnen ook wij, zoals bij de mannen, in twee categorien spelen.

Graag wil ik afsluiten met het heel hartelijk bedanken van de organisatie voor twee hele fijne dagen!

Met hartelijke groet,

Marian Verasdonck- van Wijchen