Golf-bridgetoernooi 14 juli 2018

Het blijft een bijzondere dag, want allereerst moet men onzalig vroeg het bed uit en dat valt voor veel gepensioneerden niet mee. Maar eenmaal buiten met prachtig weer is alle leed geleden. Voor mij werd het een dag met een drievoud aan prijzen. Allereerst toen ik tegen 8.15 uur als één van de eersten mijn auto parkeerde bij de baan, lag er naast de auto zo maar een balletje voor het oprapen. Mijn eerste winst voor die dag zonder dat ik er een birdie voor hoefde te slaan!
Ik startte op hole 8 met Ilse Oltman en Kees Braam. Volgens Kees een rot hole om mee te beginnen, maar dat was loos alarm. Mooie afslag. Zo ook de afslag van Ilse en mijn balletje ging meteen zwemmen. Goed begin! Zo ging het een poosje door, maar na een aantal holes wist ik mij enigszins te herstellen en ik kwam met 31 stablefordpunten de baan af. Tot mijn verwondering viel ik toen voor de tweede keer in de prijzen, want de uitslagen werden als volgt:

Neary dames: Loes Philips
Neary heren: Harry Pannekoek

Birdies: Kees Braam en Jan Molegraaf

1e plaats met 32 punten: Wil van Horssen
2e plaats met 31 punten: Ineke Koper
3e plaats met eveneens 31 punten: ondergetekende, wat een lunchbon van €10 opleverde. Leuk.

Na een voortreffelijk lunchbuffet samen met de golfers en de inmiddels gearriveerde bridgers, ging het bridgen van start en nu weer als vanouds op de bovenverdieping van het clubhuis. Lida van Oostveen en ik, als bridgepartners, hebben ons danig geweerd, wat uiteindelijk resulteerde in een prachtige 55,79%, wat een vierde plaats opleverde.

1e plaats met 62,24% was voor Lody Schiereck en Pum Heijnis
2e plaats met 61,20% voor Marjanne Spruit en Astrid Vatteroth
3e plaats met 57,24% voor Els Lutgerink en Jeanet van Diemen

Door een voor dit doel gehanteerde vernuftige puntentelling kwam, tot mijn grote verrassing, voor de derde maal die dag een prijs mijn kant op, nu in de vorm van een wisselbeker met daarbij nog een lunchbon van € 20, wat ik mede te danken heb aan Lida, mijn bridgepartner. Wij gaan dit natuurlijk samen besteden.

De beker staat nu op een heel zichtbare plaats in huis, zodat ik hem niet hoef te zoeken als ik hem volgend jaar weer moet inleveren!
Tenslotte dank ik de organisatoren, Loes, Wien en Bert, voor dit jaarlijkse succesvolle evenement, waar zij zo veel tijd en energie in steken.

Vrony van Veen

Geplaatst op: 16-07-2018