Damesmiddag 9 juli

Veel dames. Wat heerlijk! Heel veel dames kwamen op 9 juli naar de damesmiddag. Leuk voor de organisatrices, leuk voor de golfbaan, leuk voor de horeca, kortom leuk voor iedereen. Met 23 lady's gingen we uiteindelijk van start. Ondergetekende speelde met Marjanne Spruit en Aaltje Snijder. Lekker en gezellig gespeeld, maar niet gewonnen. Hoewel Marjanne wel een prijsje kreeg uitgereikt voor de 'bijna-neary'. Voor het eerst in haar golfcarrière (met dank aan Roderick) sloeg zij een monsterbal op hole 2 waardoor wij het nearyballetje konden neerzetten. Maar Marjolein Bosman verbeterde haar 'wereldrecord'.

Veel punten
Voor het eerst in lange tijd liet het zonnetje ons in de steek en raad eens wat, we hebben zelfs een heuse bui gehad. Tegenwoordig toch ook wel apart. Hoewel, toen de paraplu was geïnstalleerd was de bui alweer over en was het verder zalig golfweer. Bij de vloeibare versnapering en de  bitterballensnack werden de prijzen uitgedeeld aan Marjolein Bosman met 38 stablefordpunten, een fantastische score. Ook won ze nog een prijs voor de neary en een birdie. Carla Dolphin golfde 37 punten bijelkaar, goed voor de tweede prijs en Monika Markink was met 33 punten de derde. Verder had de wedstrijdcommissie bedacht dat we vandaag eens de lengte van de slagen van de dames wilden testen en daarom kon er gestreden worden om de Longest drive op hole 9. Het doosje met ballen ging hiervoor naar Yvonne Tuin. Dan waren er nog de birdies ook voor Marjolein Bosman en Yvonne Tuin.

Beste dames, laten we vooral zo doorgaan met deze fantastische opkomst en elkaar ontmoeten op maandag 23 juli aanstaande wanneer we weer een funwestrijd gaan spelen. Dat wordt weer lachen! Zet vast in de agenda.

Gea Noë

Geplaatst op: 10-07-2018