Weesper Texas Scramble

Wat een gereken, maar ook wat een spanning! Na vragen vanuit de baan of er ook met handicapverrekening gescrambled kon worden, is dit in juni ingevoerd. Speel je met z'n tweëen dan is de aftrek 20% van de totale playing handicap, speel je met drie, dan is het 15% en speel je met z'n vieren dan is de aftrek 10%.

Maakt dat wat uit, vraag je je dan af? Als je naar de winnaars van beide categorieen kijkt, dan zou je het niet zeggen, maar een nauwkeurige blik op de eindlijst met handicapverrekening laat wel degelijk zien dat er ook voor de hogere handicapper kansen zijn. Zo is er bijvoorbeeld de flight van Rie Zevering, Els lutgerink, Vrony van Leen en Monica Markink die op 1 slag verschil 2e geworden zijn. Of de flight van Wim Vinju, Bert de Haan, Aloys Kroeze en Kees Braam die daar weer een slag achter lagen. Kortom, kansen genoeg. Maar nu de uitslag:

Met handicapverrekening
1. Johan Hansma, Lilian Hansma en Erik Hansma: Bruto 51, Netto 47
2. Erik Hansma, Hans Schouten, Walter de Vos en Mark Goudberg: Bruto 50, netto 47
3. Monica Markink, Els Lutgerink, Vrony van Leen en Rie zevering: Bruto 58, netto 48

In het klassement zonder handicapverrekening is het nog niet gelukt onder de 50 uit te komen, maar dat gaat vast niet lang duren.
1. Erik Hansma en Sander Rensen met 50 slagen
2. Erik Hansma, Hans Schouten, Walter de Vos en Mark Goudberg: ook met 50 slagen maar een minder goede tweede 9
3. Johan Hansma, Lilian Hansma en Erik Hansma met 51 slagen

De winnaars van het klassement met handicapverrekening ontvangt een doos ballen, de winnaars van het klassement zonder handicapverrekening ontvangt het vertrouwde drankje met een hapje.

De eerste kaarten van juli zijn alweer binnen en de tussenstand komt zoals gewoonlijk, in iedergeval tot 28 juli, wekelijks op het bord op de lockerruimte te hangen. De scorekaartjes liggen op de balie in het  clubhuis, noteer uw playing handicap erop en er is niets wat u kan tegenhouden om gezelllig een rondje Texas Scramble te spelen en elkaar gezamelijk naar een mooie score te helpen!

Hans Schouten

Geplaatst op: 16-07-2018