Herenmiddag 18 juni

De dag begon wat grijs, maar na een blik op buienradar begaf ik mij opgewekt naar de golfbaan: er werd geen regen voorspeld!
Eenmaal op de baan aangekomen begon het al een beetje te miezeren. Ook toen ik me met mijn flightgenoten Roy Bihari, (onthoud die naam!) en Ronald Janzee naar hole 5 begaf druppelde het een beetje. Dat werd al snel wat meer dan druppelen. Ik probeerde mijn flightgenoten nog te troosten door er op te wijzen dat het volgens buienradar toch echt droog was, maar dat weerhield Roy er niet van om voor alle zekerheid toch maar zijn paraplu op te zetten. Vervolgens is het twee ronden lang nauwelijks droog geweest.
Het teleurstellende weer had geen negatief effect op het vertoonde spel. Met name Roy speelde zeer constant, maar ook Ronald en ik zelf produceerden bij tijd en wijle goede slagen.
Ook elders op de baan werd goed gescoord. Het regende uiteindelijk niet alleen pijpestelen, maar ook birdies: 16 in totaal. Alle birdies werden beloond met de volgens organisator Bert de Haan dure golfballen met logo van golfbaan en golfvereniging. De gelukkige ontvangers waren Barry Jaspers, Beat Scheidegger, Tom Floor en Ronald Janzee met elk één bal; Wim Vinju, Roy Bihari (daar heb je hem weer!), Adri de Wit en Winfried Meun met elk twee ballen: en last but not least Kees Eitjes met maar liefst drie ballen, onder andere dankzij twee birdies in hetzelfde gaatje op hole 8/17.

De neary, die stond op hole 3/12, ging uiteraard naar Roy Bihari (ik zei toch dat je die naam moest onthouden!), wat hem in verband met de hoge kosten van de 16 dure ballen drie 'goedkope' ballen opleverde. Hij kreeg er ook nog eens vijf, omdat hij uiteindelijk het laagste aantal slagen nodig had voor de 18 holes (na verrekening met de helft van de extra slagen per speler), in zijn geval 63-5= 58 slagen. Daar was Roy natuurlijk erg blij mee, maar nog blijer werd hij van de mooie prijs die door Gerhard van Galen aan de winnaar beschikbaar werd gesteld: twee gratis greenfees op golfbaan Regthuys.

De tweede plaats was voor Carlos dos Santos met 60 slagen netto en derde werd Kees Eitjes met netto 61 slagen en als extra prijs het voorrecht om dit stukje te mogen schrijven.

Nat maar gelukkig vertrok iedereen weer naar huis, maar niet nadat eerst in het clubhuis was genoten van een lekker hapje en drankje.

Kees Eitjes

Geplaatst op: 25-06-2018