Ferdinand vertelt maar watt...

De eerste damesdag op een prachtige datum 30 april, een heel bekende feestdag van weleer.

De pracht en praal was ver te zoeken, op z'n hollands gezegd, 'verzopen’. Deze gaat dan ook de boeken in als een uniek spektakel. 12 dames hadden zich toch nog de moeite getroost om een poging te wagen. Je weet maar nooit, je kon altijd nog voor 'verzopen kat' spelen. (katers mochten niet meedoen. Maar die hadden ze al...) Het waren natuurlijk wel opportune kanjers als het zondagavond begint te regenen ‘s nachts gewoon doorspoelen en de hele morgen normale regen. Pas in de middag om een uur of drie deden ze de kraan dicht. (of een nieuw leertje).

De bedoeling was één keer 'normaal' de kaart in te vullen en de volgende keer een 'verrassingskaart' in te vullen.
Deze laatste is de eerste geworden...
De volgende damesdag is gepland op 14 mei. Dan maar hopen dat de reeds gedroogde zwemvesten niet nodig zijn.

Instuif/tossochtend 2 mei
Met een iets betere opkomst als een week terug namelijk 24 inschrijvingen tegen 18 op woensdag 25 april. De loop moet er natuurlijk ook nog een beetje inkomen. Maar we groeien wel, mede door het mooie weer en het opvangcentrum, ons aller Koos, die je met veel voortvarendheid naar de inschrijftafel van Wil dirigeert, vanwaar de meest geschikte parkeerplek word gevonden. En dat voor 1euro per ongeveer 4 uur. Toch een billijk bedrag.
Er is nog een andere aanleiding in beeld gekomen: een nieuwe ster aan het firmament genaamd Tim Kok. Door de vakantie vrij van school, mocht hij met oma Marjolijn (Bos) mee. Tim wordt pas op 1 juni 10 jaar en heeft les van Tjerk. Ik mocht met deze flight mee en ik moet u melden, Tim heeft genoten, dat is eigenlijk het leukste. Wij ook.

In tegenstelling tot een aantal weken achtereen viel zelfs de heren neary, waarvan akte. Hij is zelfs 1 maal verbeterd! Durk Jager was de beste! Daarentegen werd het voor de dames heel moeilijk om de green van 2 / 11 te vinden. Het 'goede voorbeeld' van de heren volgend. Geen neary voor de dames dus! Ook geen birdies voor de dames, foei! Dames: niet meer afkijken!

Birdies: Wim Vinju, Driekes v.d. Weert en Ferdinand Vermeulen

Uitslag dames: 1 Melanie de Kok, 2 Marjolijn Bosman, 3 Tiny Scholten

Uitslag heren: 3 gelijke scores, maar na handicap verrekening: 1 Ferdinand Vermeulen, 2 Paul Baarbé, 3 Driekes v.d. Weert.

De baan wordt steeds beter bespeelbaar, mede door het droge weer en door het maaien van de fairways, maar daarbuiten ben je wel je bal kwijt in het (veel te hoge) gras. Dus er moet nog veel gebeuren. Er is nog even tijd. Wij laten ons verrassen...

Groet Ferdinand Vermeulen

PS. 9 mei Jokerwedstrijd. Neem een gekleurde bal mee....

Geplaatst op: 07-05-2018