Ferdinand vertelt maar 'watt'

Wat een roerige maand, er is ook zo ontzettend veel gebeurd. Het was niet gering wat we allemaal langs hebben zien komen. De Olympische Spelen in Korea was onze vrijetijdsbesteding; onze snipperdagen namen een flinke hap uit de voorraad. Het was een feest! Op een enkele ‘teleurstelling’ na, want elke ‘stelling’ heeft iets om minder trots op te zijn. Soms is het een tekort aan ‘versnelling’, ook dit kan niet altijd op ‘bestelling’. Bij onze snowboarders lag het meer aan de ‘helling’ en de wind met zijn ‘versnelling’, want die kwam zelfs zonder 'bestelling'... Je weet het maar nooit, een gedachtegang, het is maar een 'stelling'... Even een vraagje: hoe vond u de ‘kleurstelling’ alsmaar op de buis? Ik vond het echt geen ‘kwelling’. Het Oranje op de buis was amper weg te ‘draaien’, want bij winst gingen we weer 'maaien', om gelijk weer in te 'zaaien' om de volgende plak weg te 'graaien' én om de triomf te ‘kraaien’, wel 20!

En wat dacht u van de krant daar was ook van alles mee aan de hand zeker met de ‘krant van stand’ velen zijn eraan 'verwant' dus ook de vaste 'klant'. De kleur Oranje had een vaste ‘plek’ aangevraagd, niemand vond het 'gek' op de voorpagina werd het een vaste 'stek'.

Europese Tour
Nu gaan we naar iets anders moois, tenslotte zijn we golf(sters)ers. Daan Huizing en Joost Luiten zijn aan het nieuwe golfseizoen 2018 op de Europese tour begonnen. In Oman was de start voor ± 140 spelers. Daan is nieuweling op de Europese tour.  Na 2 rondes bleven beide heren nog in de race. Voor Daan was dit best een prestatie. Joost maakte een hele goede 3e ronde, daarmee nestelde hij zich bij de kanshebbers. Het werd nog spannend in de finaleronde, maar hij hield stand. Een mooi resultaat, zijn 6e overwinning op de Europese tour. Chapeau! Daan was een mooie middenmoter, verdienstelijk 36ste. Als Daan zo blijft scoren, blijft hij in de Europese tour.

Logo Golfbaan
Wat een mooi nieuw logo met een nieuwe uitstraling. Joost en Monica dank! Gedacht is aan ons markante clubhuis, heel mooi, het groene gras is in beeld en niet te vergeten ons dierbare water, want wat zouden wij zonder water moeten beginnen. Maar wat we met de palmbomen moeten, het zal de magneet zijn voor het mooie weer, we duimen, komt goed... Wel zetten we de palmbomen nog even in de lockerruimte, maar dat zijn bijkomstigheden: 2!

Speelrecht
De uitnodiging dat we ons kunnen melden als lid van de baan was zeker te verwachten, doch het moment kwam wel een beetje hard aan, hij viel keihard op onze bevroren computers en keihard op de mat achter de voordeur. Maar na een paar weekjes vorstverlet en een opwarmertje in de zon worden we vast allemaal weer enthousiast en kunnen we met grote getale weer genieten van onze dames/herenmiddagen, toss ochtenden, stroke/matchplaywedstrijden enz. Onze, weer actieve wedstrijdcommissie, heeft al een programma in petto. Alles met goedkeuring van de nieuwe eigenaren. Geweldig. Toch nog een kleine correctie, in een voorbijkomend blad las ik dat 'Gerard van Galen' door ons niet goed is geschreven; moet zijn: Gerhard van Galen. Waarvan akte. Volgens mij blijft hij dezelfde, en kijkt hij ook om als je het niet goed zegt. Gerhard sorry.

Nu wordt het pas echt spannend!

Groet,
Ferdinand Vermeulen