Afsluiting Laddercompetitie

Als afsluiting van de Laddercompetitie, die vanaf mei gespeeld is (waarbij Tjerk van der Horst op de eerste plaats is geëindigd) is op zondagmiddag 1 oktober het eerste Nederlandse Golf Sixes toernooi (driemaal 6 holes matchplay) gespeeld. Golfvereniging Weesp is dus de eerste in Nederland die deze wedstrijdvorm heeft gespeeld! Een primeur! Deze wedstrijd is door de Europese tour in mei 2017 geïntroduceerd en maakt het mogelijk een ééndaags matchplaytoernooi te houden. Een erg leuke spelvorm waarbij je na 6 holes wisselt van tegenstander in een flight van 4. Een gewonnen match levert 3 punten op en bij gelijkspel 1 punt.

Deze middag bleven de regenbuien gelukkig achterwege, wel zorgde de wind voor een extra uitdaging om de bal op de baan te houden! De strijdlust zat er goed in... Prachtige ballen werden afgewisseld met slagen die de ballen in de zachte grond lieten verdwijnen... Maar niemand liet zich 'uit het veld slaan' en na ruim 2,5 uur was de algemene stemming dat deze spelvorm voor herhaling vatbaar is! Er zijn al ideeën hoe we dit volgend jaar kunnen voortzetten. De winnaars Bram van der Burg en Loes Philips ontvingen heel toepasselijk een 'ladder'! En na de felicitaties was het nog lang gezellig in het café naast de 'Wim Vinju Alley'. Hartelijk dank Hans en Erik voor de organisatie! Volgend jaar gaan we gewoon door!

Uitslag
1 Bram van der Burg 9 pt.
2 Loes Philips 7 pt. (meer holes gewonnen)
3 Gert  Weijman 7 pt.
4 Peter Roest 6 pt. (meer holes gewonnen)
5 Roderick Paardekooper 6 pt.
6 Tim Gorter 6 pt.
7 Yvonne Tuin 6 pt.
8 Erik Hansma 5 pt.
9 Monica Jenster 4 pt. (meer holes gewonnen)
10 Joost Leijten 4 pt.
11 Astrid Bonefaas 4 pt.
12 Roy Bihari 3 pt. (meer holes gewonnen)
13 Beat Scheidegger 3 pt.
14 Wim Vinju 3 pt.
15 Bert de Haan 1 pt. (meer holes gewonnen)
16 Aljo de Bruijn 1 pt.
17 Josien Roest 1 pt.
18 Tjerk van der Horst 0 pt.

Monica Jenster

Bekijk de foto's