De instuif van 31 mei

Woensdag instuifdag, nog niet in mijn agenda gepland, maar deze woensdag kon ik er een keer bij zijn.
Bij prima weersomstandigheden hadden 24 golfers zich verzameld om een alternatieve spelvorm - Vossenjacht - te gaan spelen. Deze spelvorm pakte goed voor mij uit, want ik werd met ruime cijfers de dagwinnaar. Wie had dat gedacht? Ik in ieder geval niet. Door het mooie weer of de uitstekende vorm??

Er  waren er 7 birdies geslagen en zelfs 2 golfers konden dat zo goed, zodat zij 2 birdies hadden vandaag. Proficiat.

Birdies slaan is één ding, maar een neary is ook niet altijd eenvoudig, zeker voor mij.
Ik ben in goed gezelschap want bij de dames was er vandaag ook geen neary golfster. Bij de heren was er een hele wedstrijd om de beste plek en uiteindelijk ging Driekus v.d. Weert met de neary naar huis.

De vossenjacht bij de dames is gewonnen door Vrony van Veen en bij de heren werd het nog spannend. Er waren namelijk 6 finalisten op de 3e plek. Een onderlinge putwedstrijd moest de rangorde verder bepalen, maar onder de druk van de vele toeschouwers is putten toch iets anders dan met je flight genoten op de baan. Geen van allen lukte het om een put te maken, niet van 5 meter en niet van 3 meter. Gelukkig waren er nog genoeg ballen dus de instuif commissie besloot allen een bal te gunnen.

Het was een gezellige ochtend en als je kunt op woensdagmorgen: meld je ter plaatse aan om 09.30 uur en geniet van een uitstekend onderhouden baan met uitdagende holes.

Ronald Janzee

Geplaatst op: 02-06-2017