Spelregels

Spelvorm
We spelen matchplay zonder handicap verrekening.
In de poule-fase worden er maximaal 18 holes gespeeld. De winnende partij krijgt 3 punten, wordt er gelijk gespeeld dan krijgt ieder 1 punt.
Nadat alle wedstrijden uit de poule gespeeld zijn, gaan we over op de afval-fase (zie het speelschema). Staat de partij na 18 holes gelijk dan wordt er door gespeeld. De winnaar van de partij is de eerste speler die een hole wint.

Scorekaart
Op de kaart hoef je alleen, in de meest rechtse kolom, aan te geven of de speler de hole wint (+), verliest (-) of dat de hole wordt gedeeld (0).
De eindstand wordt bepaald op het moment dat één van de spelers zover vóór staat dat er voor de ander niet meer genoeg holes over zijn om nog gelijk te maken of te kunnen winnen.

Staat een speler na hole 16 bv. 3 gewonnen holes voor (3-up) dan is de partij gespeeld.
Loop je niemand achter je in de weg, dan mogen de laatste holes nog wel gespeeld worden, maar noteer de scores dan niet meer op de kaart.

Is de voorsprong op dat moment echter 2 gewonnen holes dan kan de ander op de laatste 2 holes nog gelijk maken.

Eindstand
De eindstand wordt als volgt op de kaart genoteerd:

Verschil tussen aantal gewonnen holes / holes nog te gaan

Dus niet door het aantal gewonnen holes per speler te noteren (bv. 8/5) maar bv.:

+3/2 3-up met nog 2 holes te gaan
-2/1 2-down met nog 1 hole te gaan
+1 1-up op de laatste hole
  0 gelijkspel

Gelijke eindstand in de poule
Bij een gelijke stand wordt aan de hand van de volgende regels bepaald wie het hoogst eindigt:

1. de winnaar van de onderlinge partij
  2. de speler die, over alle gespeelde partijen, met het grootste verschil heeft gewonnen