Matchplay Kampioenschap

Bij een beetje golfvereniging mag dit natuurlijk niet ontbreken, het Matchplay Kampioenschap. Dit jaar hopen wij op heel veel deelnemers die op de mooie zomer (vrijdag)avonden willen meedoen. Erg leuk om te doen en je speelt weer eens met een clublid met wie je misschien nog nooit gespeeld hebt en misschien zelfs nog nooit gesproken.

Bij dit spel wordt één tegen één gespeeld en kun je wedstrijdpunten verdienen. Het Clubkampioenschap wordt zonder handicap verrekening gespeeld, maar de poules worden zorgvuldig samengesteld op basis van de handicaps. In principe is de vrijdagavond gereserveerd voor deze wedstrijd, maar in overleg met de wedstrijdleiding is het mogelijk op een andere dag van de week te spelen als je tegenstander verhinderd is.

Op basis van de poule-uitslagen gaan we verder met een knock-out systeem, wedstrijden die in principe ook op de vrijdagavond worden gespeeld. (Na afloop is het altijd gezellig napraten).

Op de finaledagen worden dan de halve finales, finales en de troostfinales gespeeld.

Wedstrijddagen
Vrijdagavond vanaf 17 mei t/m 6 september