Dames- en Herenmiddag

Vanaf 15 april (heren) en 29 april (dames) beginnen we weer met de inmiddels zeer populaire Dames- en Herenmiddagen. Vorig jaar is door de wedstrijdleiding de keuze gemaakt om 'om-de-week' te spelen in plaats van één keer in de maand en daar was iedereen zeer over te spreken. We gaan hiermee dus door!

Herenmiddag
Op de herenmiddag worden de uitslagen omgerekend naar punten. Die worden het hele speelseizoen bijgehouden. Hiervan gelden de beste 10 voor de uitslag(wisselbeker). Hoe meer je meespeelt, des te groter is de kans om de bokaal te veroveren! Om de week wordt er Strokeplay en Stableford gespeeld. Alle resultaten worden in het handicapsysteem verwerkt.

Damesmiddag
Evenals vorig jaar spelen wij bij de dames de ene week een Stablefordwedstrijd en de andere week een 'fun' wedstrijd. De Stablefordwedstijd telt mee voor de punten in het eindklassement. De 'fun' wedstrijd is iedere keer weer een verrassing door de verschillende spelvormen die we spelen. Hoewel het vorige seizoen een aarzelende start kende voor wat betreft het aantal deelnemers, hadden we aan het eind van het seizoen toch een aardig aantal dames bereikt.
Natuurlijk kunnen er altijd nog meer bij!

De wedstrijdpunten (Stableford) worden alleen op verzoek in het handicapsysteem verwerkt. Wij raden de beginnende golfers aan om ook eens een kijkje te komen nemen op deze middagen en mee te spelen op deze laagdrempelige en vooral gezellige wedstrijdmiddag.

Gezamenlijke Dames- en Herenmiddag
Houden we de Dames- en Herenmiddagen altijd strikt gescheiden, één keer per jaar houden we ter afsluiting een gezamenlijke wedstrijddag.
Eindelijk een dag waarop de heren en dames tegen elkaar kunnen strijden. Deze dag was vorig jaar een groot succes. Vele heren waren dermate opgewonden, dat de ballen je links en rechts om de oren vlogen. De dames waren echter niet zo snel van hun stuk te brengen hetgeen ook bleek in het eindresultaat.

Wedstrijddag
Herenmiddag start 12.00 uur, vanaf 15 april om de week