Golfpubquiz 26 april

Op zaterdag 18 april ontstond het idee om een pubquiz te organiseren voor leden van GV Weesp. Vol enthousiasme gingen de ondergetekenden daarmee aan de slag. Foto's werden gemaakt, vragen bedacht, deelnemers opgeroepen en Joost en Monica betrokken voor de site. Want op de site van de vereniging stonden vanaf maandag elke dag twee puzzels of vragen. Elke dag twee nieuwe erbij die ervoor zorgden dat op zondag 26 april 14 vragen beantwoord moesten worden.
Op de avond van de 26ste volgden de laatste 26 vragen via een hilarische zoomsessie. Tjerk had een aantal filmpjes gemaakt met vragen, er waren benaderingsvragen, kennisvragen en vooral veel vragen over onze golfbaan Weesp. Over zaken die je normaal misschien wel wekelijks ziet maar blijkbaar toch niet blijven hangen. Wat staat er bijvoorbeeld op de Wim Vinjú Alley nog meer op het straatnaambordje?
Gezamenlijk, in een flight van circa 15, zijn we door de afsluitende 26 vragen heen gegaan zodat er een totaal van 40 wel of niet goede antwoorden ontstond.

De uitslag
3e plaats: Gert Weijman, 60 punten. Geen prijs, wel applaus
2e plaats: Kees Eitjes, 66 punten. Geen prijs, nog meer applaus
1e plaats: Ilse Oltmann, 68 punten. Zij won de Koningsdagborrelbox die op maandag 27 april hoogstpersoonlijk door de Wedstrijdcommissie is thuis bezorgd.

De organisatie heeft bijzonder veel plezier gehad met het voorbereiden van deze golfpubquiz en dankzij de deelnemers hebben we met z'n allen een erg leuke invulling gegeven aan de zondagavond. Natuurlijk zien we iedereen liever weer op de baan maar mocht deze 'intelligente lockdown' zich nog even voortzetten dan melden wij ons vanzelf weer met een nieuwe golfpubquiz!

Hartelijke groet,

Astrid Bonefaas en Hans Schouten