Blue Monday…

Er waaien steeds meer tradities over uit de Verenigde Staten, zo is het deze dag ‘Blue Monday’. De meest deprimerende dag van het jaar omdat goede voornemens gesneuveld zijn, de feestdagen voorbij zijn en het nog lang donker is. Ik geloof niet dat de weergoden hier last van hebben, we worden vandaag getrakteerd op een zonnetje wat door de wolken probeert te breken met een aangename temperatuur en nauwelijks een zuchtje wind.

In totaal melden zich twaalf golfers aan, wederom ben ik gelukkig niet de enige dame. De flightindeling werd bepaald door het trekken van kaarten. De spelvorm was strokeplay met aftrek van de helft van de playing handicap. De neary op hole 2, ons opperhoofd Bert de Haan speelde niet mee, helaas.

Ik startte op hole 2, samen met Ton Vervoort en Ben Bruggeman. Dus direct een poging voor de neary, en zowaar wist ik mijn bal op de green te leggen. Uiteraard zodanig dat er nog vele meters ruimte was voor verbetering. De eerste holes speelden we allemaal prima golf. Ben wist de ene par na de andere tevoorschijn te toveren. Helaas ging het vanaf hole 10 niet meer zo goed met Ben, hij was duizelig en moest na hole 14 de baan verlaten. We wensen hem het beste en hopen dat hij zich snel weer beter voelt.

Ik wisselde mooie swings, prachtige pitches en prima putts af met het nodige geblunder. Onze sport heet natuurlijk niet voor niets golf. Het lukte Ton helaas ook niet om de goede resultaten van de eerste holes voort te zetten. De neary werd inderdaad verbeterd, al was het nog ruim mogelijk geweest om nog wat dichterbij te komen. Al met al liepen wij na een ruime drie uur het clubhuis weer in.

Bert had mij gevraagd de verwerking van de kaarten en de prijsuitreiking over te nemen. Tot mijn grote verbazing waren er geen birdies gemaakt. Zou het dan toch zo zijn dat er wat spelers last hebben gehad van ‘Blue Monday’? De kaarten werden ingeleverd en het was een aantal deelnemers niet gelukt om hun beste golf te laten zien. Wat betekende dat ik niet alleen geheel vrijwillig, maar eigenlijk ook verplicht was om ook het stukje van deze editie te schrijven.

De uitslagen volgen hieronder, ik hoop een ieder volgende week weer in goede gezondheid tegen 10.30 uur in Weesp te zien om weer gezellig samen de week te beginnen.

1. Ilse Oltmann 70 slagen
2. Albert Drenth 71 slagen