Copy… paste...

Deze editie van Balletje-balletje leek wel een herhaling van die van verleden week. Wederom alleen elf heren aan de start om half elf; Ilse had afgezegd bij Bert en andere dames waren in geen velden of wegen te bekennen. Ook het weer werkte weer mee. Bert bepaalde nu wel de flightindeling in volgorde van binnenkomst, wat mij leerde dat vroeg komen een voordeel kan hebben, je begint dan namelijk op hole 1. Aangezien ik altijd net op tijd kom, betekende dat voor mij een wandeling naar de tee van hole 3 waar ik kon beginnen met de andere twee laatkomers: Aloys Kroese en Dirk Jager.

Na een valse start (bal in het water) speelde Aloys uitstekend door toch nog een puntje te scoren op hole 3 en vervolgens twee goede parren te maken waarbij de birdieputt op hole 4 er net langs ging. Ik kon goed bijblijven door ook parren te noteren op deze holes maar sloeg vervolgens mijn bal op hole 6 net iets te ver naar rechts (en dus de sloot in). Dirk speelde, vanwege een blessure, voor het eerst in twee maanden en was enigszins verrast door de drassige baan. Hierdoor noteerde hij veel 'vijfen' waarmee hij niet echt veel punten scoorde.

Na vier holes kwam Peter Jager ons nog versterken, hij dacht dat we om 11 uur zouden starten. Hij kon meteen proberen de neary te slaan op hole 7. Met een vies windje tegen was dat voor ons allemaal echter een brug te ver: niemand haalde de green. Ik was blij nog een puntje te kunnen scoren door de bal van buiten de green er rechtstreeks in te holen.

Op hole 9 lag mijn bal natuurlijk weer in de bunker. Hoewel hij er mooi uit kwam was dat pas bij de tweede poging en dus geen punten. Vervolgens een goede drive op hole 10 en geploeter op hole 11 waardoor ik met 13 punten de tweede negen in ging. Gelukkig werd mijn spel daarna wat stabieler. Ook Aloys sprokkelde zijn puntjes regelmatig bij elkaar terwijl Dirk moeite had de juiste puttsnelheid te vinden. Bij aankomst op hole 16 zagen we dat nog niemand de green had geraakt met zijn afslag. Nieuwe kansen dus voor ons. Maar helaas, alleen Dirk kwam in de buurt. Voor de tweede keer kwam hij net een paar centimeter te kort. Vol vertrouwen liep hij daardoor terug naar de afslag van hole 17 en pakte hij zijn mooie knalrode driver uit de tas. We dachten dat hij een grapje maakte maar hij raakte de bal lekker die vervolgens over de driving range richting de green vloog. Helaas, nooit meer terug gevonden

Uiteindelijk ben ik met een redelijk goed gevoel de baan uitgekomen. Nadat de kaarten waren geteld bleek dat Aloys en ik weer hetzelfde aantal punten hadden gescoord. Onvoldoende om in de prijzen te vallen, dachten we maar de omstandigheden waren dusdanig dat alleen Fred Nelis beter had gescoord. Dus een identieke score als verleden week.

Daarmee was de laatste Balletje-balletje van 2019 gespeeld. Iedereen prettige feestdagen en een goed uiteinde gewenst. Ik hoop iedereen op maandag 6 januari weer te zien bij de eerste editie van 2020!

Uitslag
1. Fred Nelis (38 punten)
2. Aloys Kroese (29 punten)
3. Jos Smeehuijzen (29 punten, hogere handicap)