(Bijna) alles als vanouds...

Maandagochtend, de wekker gaat vroeg vanwege Balletje-balletje. Nog wel wat wolkenvelden als ik op weg ga naar Weesp, maar onderweg zie ik een prachtige en zeer felle regenboog. Wat is de natuur toch mooi! Zou er een pot goud op mij wachten op de golfbaan?

Bij binnenkomst word ik verwelkomd door Bert de Haan, Adri de Kok en chefkok Leo die vandaag voor de koffie en gastvrijheid zorgt. Het is nog behoorlijk koud, het zonnetje doet verwoede pogingen tevoorschijn te komen. Uiteindelijk staan er 14 deelnemers op de lijst en zoals vanouds, ik ben de enige dame vandaag. Ik mag van Bert de flightindeling maken, zo gezegd zo gedaan. Op het allerlaatste moment komen nog 2 deelnemers binnen, ook zij worden zonder probleem toegevoegd. Uiteindelijk met 16 ‘man’ de baan in.

Portie geluk
Het zonnetje schijnt inmiddels goed, de jas kan meteen in de tas. Ik start op hole 2, samen met Aloys Kroese, Jan Verhagen en Roy Bihari. Van alles komt langs vandaag; prachtige afslagen, schitterende putts, mooie pitches en chippies. En natuurlijk ook een enkele waterbal. Wat uiteraard niet mag ontbreken is een gezonde portie geluk. Mijn afslag op 10 gaat recht op de sloot af, komt in een boom en via de stam weer terug op de fairway! Ik hoef geen oudejaarslot meer te kopen, mijn geluk voor december heb ik waarschijnlijk vandaag hierbij opgemaakt.

Na 3 uur komen we terug in het clubhuis waar het warm en gezellig is. Onder het genot van warme chocolademelk, met of zonder slagroom, en koffie, de scores uitgerekend. Ik blijk per ongeluk vijf mensen ingedeeld te hebben op hole 7, het gevolg van afwijken van standaard. Had bij aanvang al gezegd dat klachten in drievoud bij opperhoofd Bert ingediend mochten worden. Gelukkig hebben de heren dit zelf opgelost door één deelnemer naar hole 6 te sturen. Voor ‘straf’ mocht ik de prijsuitreiking doen vandaag, waarbij Kees Eitjes de honneurs waarnam bij het uitreiken van de eerste prijs.

Prijzen
Wederom heeft Ferdinand Vermeulen een setje van 3 ballen gedoneerd, vandaag voor de speler met de laagste score. Alsof de duivel ermee speelt, Bert de Haan heeft vandaag de laagste score behaald (17 stablefordpunten) en gaat er dus opnieuw met het setje ballen vandoor. Het goede nieuws: ik heb voor ons dames de eer hoog gehouden vandaag, waarop de heren massaal om hun eigen klassement vragen. Het moet toch niet gekker worden! Tot volgende week voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen, ook voor de heren.

Uitslag
Ilse Oltmann (36 stablefordpunten)
Kees Eitjes (30 stablefordpunten)
Bram Beun (29 stablefordpunten)