Alle ballen verzamelen!

Onder dit motto zit Bert de Haan vanmorgen vol spanning te wachten op wie komen gaat. Naast hem Adri de Kok, het lijkt wel een officiële wedstrijd. Ik kom als derde deelnemer binnen, het aandeel van de Wedstrijdcommissie groeit vandaag gestaag. Langzaam komen meer deelnemers binnen en wat een verrassing: in totaal 17 spelers waaronder 3 dames!

Het is nog een klein beetje bewolkt/mistig wanneer we voor een gewone stablefordwedstrijd de baan in gaan. Bert zei  dat hij de indeling deze dag anders wilde doen, ik mocht met de beide andere dames (Ineke Koper en Tiny Bruggeman) de baan in. Starten op hole 1, zou dat betekenen wat ik vermoed? En ja hoor, we staan zo goed als klaar wanneer onze vierde man aan komt lopen. Uiteraard ons opperhoofd Bert de Haan.

We gaan van start, wisselen prachtige slagen af met absolute missers, het mag de pret niet drukken. Er staat nauwelijks wind, de zon breekt langzaam door en het lijkt af en toe wel lente. We laten hier en daar een balletje achter in een sloot, de rest vinden we netjes terug.
Na drie uur genieten van het mooie weer zijn we terug bij hole 19, waar we kunnen genieten van wat warms en gezelligheid gevolgd door de prijsuitreiking. Geen aanmoedigingsprijs vandaag, voor het extra setje ballen gedoneerd door Ferdinand wordt door de dames een kaart getrokken. Drie maal raden wiens kaart het werd: juist, Bert de Haan was de gelukkige vandaag.

Ik ben benieuwd wie er volgende week weer present zullen zijn. Nieuwsflits van ons opperhoofd: bij deelname van 5 dames worden aparte prijzen voor dames en heren verdeeld. Dus ladies, stel me niet teleur en kom volgende week massaal meespelen!

Uitslag
1. Jan Verhagen (34 punten)
2. Fred Nelis (33 punten)
3. Bram Beun (30 punten)