K..weer!

Dat was de tekst op een poncho die deze Damesmiddag als prijsje werd uitgereikt. Vul zelf de ontbrekende letters maar in en je hebt een beeld van het weer op deze laatste Damesmiddag. Er werd nog één keer een funwedstrijd gespeeld. De opkomst was niet echt om over naar huis te schrijven, maar tien dames meldden zich toch nog deze middag.

We gingen golfen ‘met een handicap’, dat wil zeggen op elke hole een extra handicap of soms ook een extra voordeel. Zo moest je bijvoorbeeld met één club de hole van tee tot hole uitspelen of op een andere hole afslaan met je 'P'. Voordelen waren o.a. een gratis putt of extra punten wanneer je de laagste score van je flight behaalde. En nog wat van die geintjes.

Samen met Vrony van Veen en Loes Philips ging ondergetekende vol goede moed van start op hole 1. Op hole 2 werden wij min of meer onverwacht getrakteerd op een forse regenbui. Dat was schuilen geblazen onder de bomen. Na ongeveer een minuut of 10 konden we weer verder. Op een enkele drup na speelden we verder op een kletsnatte baan met gras dat natuurlijk onder deze omstandigheden niet te maaien is. Evengoed konden we nog best aardig golfen. Heel af en toe vloog er een, zoals Loes dat noemde, ‘een toupetje van gras’ door de lucht (netjes weer teruggelegd) maar het was best te doen. Vrony, die bang was dat zij in haar wintertasje niet genoeg ballen had gestopt, dacht de wedstrijd niet uit te kunnen spelen wegens gebrek aan ballen. Maar nadat zij op hole 3 haar bal in het riet sloeg en daar naar ging zoeken vond zij in plaats van één maar liefst drie ballen terug. Loes en ik zochten mee en vonden ook nog een bal, dus zo was dat tekort ook weer opgelost.

Tot hole 15 ging het goed, maar we hadden al eerder een licht gerommel gehoord dat op onweer leek, echter werd dat op deze hole gevolgd door een fikse onweersklap. En zoals iedere golfer weet: onmiddellijk de baan verlaten! Dat vonden we overigens helemaal niet erg want het clubhuis lonkte.

Onder het genot van warme chocolademelk met slagroom, cappuccino en andere versnaperingen werden de prijzen uitgereikt. Op de eerste plaats Marjolein Bosman, voor haar een paar fraaie wintersloffen (weer eens wat anders dan de golfsokjes).
De tweede prijs was voor Loes Philips, zij kreeg een beker met een bijbehorend chocolademelkpakket. Derde was Vrony van Veen, voor haar de gekke poncho met de tekst die boven dit verhaal staat.

Toch weer een leuke middag, op naar de gezamenlijke Dames- en Herenmiddag op 28 oktober aanstaande. Niet vergeten, we rekenen op een goede opkomst!

Gea Noë

Geplaatst op: 15-10-2019