De instuif van 17 september

Weer een nieuw begrip in de golfsport? Nee hoor, het heeft te maken met de spelvorm van vandaag: de slootwedstrijd. Bij hole 5 en hole 6, natuurlijk ook de 15de en 16de, mag je de bal vóór de sloot spelen en je hoeft deze slag niet te tellen. Sla je daarna je bal op de green en ook je putslag gaat goed: dan mag je twee slagen schrijven: een birdie! Maar nee, dit is dus die valse.

Er werden vandaag maar vier echte birdies geslagen: Gerard Stevens en Peter Jager 1 keer, Paul Baarbé was in vorm: hij sloeg er twee!

Dat deze spelvorm voor Paul maar ook voor mij ideaal is, blijkt wel uit de uitslag. Maar als de sloten geen probleem voor je zijn, is het best leuk om eens te proberen of het vóór de sloot slaan beter gaat. Een stukje baanmanagement eigenlijk.

De uitslag

Neary: