Beetje Duits

Het was even afwachten. Hoeveel dames zouden er vandaag komen opdagen? Een druilerige ochtend en een niet al te lekkere temperatuur, veel afzeggingen en een ploegje dames die met een golfreisje naar Duitsland waren.
En inderdaad, de opkomst was dramatisch laag. Zes dames (inclusief ondergetekende) trotseerden het niet aanlokkelijke weer voor een golfwedstrijdje.
De diehards van vandaag waren Els Lutgerink, Vrony van Veen, Irene Vetter, Margareet Stevens, Lida van Oostveen en ondergetekende.
Het was de bedoeling om weer een fun-wedstrijd te spelen, maar met de wel heel lage opkomst werd met instemming van de aanwezigen besloten om iets anders te doen. Daar kwam nog bij dat Els en ik nog een matchplaywedstrijd moesten spelen en omdat de finale al op 29 september is, besloten wij dat dan maar vanmiddag te doen. (Ik won.) Dus bleven er nog vier dames over en die wilden graag Texas Scramble spelen. Ook werd besloten om dan maar negen holes te lopen. Van de aanwezigen had bijna iedereen ook ‘s avonds weer verplichtingen, dus dat kwam goed uit.

Yvonne en ik kwamen tijdens de voorbereiding op het idee om deze middag een Duits tintje te geven, gebaseerd op het feit dat maar liefst vijf dames, die behoren tot de vaste deelnemers van de Damesmiddag, met het Duitse golfreisje mee waren. We hadden daarom bedacht dat de prijs moest bestaan uit wat Duitse lekkernijen. Het prijspakket bevatte een pak zuurkool, bratwurst en een Duits biertje, vergezeld van een origineel recept goed voor een heerlijke pan sauerkraut. Vanwege de lage opkomst was er dus voor iedereen prijs!
Na afloop van het golfen hebben we toch nog buiten kunnen zitten en gezellig bitterballen, een wijntje en een Duitse borrelplank genuttigd. Al met al was het met dit kleine clubje toch weer oergezellig.
Over twee weken weer een Damesmiddag, hopelijk dan met een wat grotere opkomst.
Tot over 14 dagen!

Gea Noë