Even wat minder bij de OJC

Niks minder, veel meer speelplezier bij het OJC toernooi op zaterdag de 24ste. Besprenkeld door een mooie zomerzon kregen de lagere handicappers eindelijk een redelijke kans op winst, want bij alle even holes werd er één slag van de toegekende playinghandicap afgetrokken en daar hadden de hogere handicappers uiteraard meer last van dan de lagere.

Een kleine dertig spelers probeerden hun wil weer op te leggen aan hun spieren en hier bleek dat jeugdige souplesse dan helpt. Xandra Post, de dochter van Frans, haalde niet alleen de gemiddelde leeftijd een tikje omlaag, zij slaagde het best in deze oefening en ging er met de dagwinst vandoor. Tweede werd Peter Roest en Gert Weijman wist beslag te leggen op de derde plaats. De strokeplay prijs ging eveneens naar Peter, die 64 slagen nodig had, want zijn handicap is net wat hoger dan die van Henk Roozendaal. Er werden 16 birdies geslagen, waarvan maar liefst drie door Peter!

Genietend van het mooie weer en de lekkere indische hap die Leo had klaargemaakt, bleef iedereen nog lang napraten. Veel dank ook aan Golfschool Weesp voor de mooie en nuttige prijzen en namens de winnende flight aan de Brasserie voor de overwinnigstoast.

Tim Gorter

Geplaatst op: 31-08-2019