Stratchplay

Nieuw spelletje? Nee hoor, maar deze term behoeft wel enige uitleg.
Het was Damesmiddag en weer tijd voor de reguliere stablefordwedstrijd. Maar ook waren er twee dames die vóór 9 augustus aanstaande nog een matchplaywedstrijd moesten spelen te weten: Loes Philips en ondergetekende. Vandaar de combinatie. Doordat wij beiden een zeer drukke agenda hebben en tevens geteisterd werden door enig lichamelijk ongemak (is weer over) was het er niet van gekomen om de laatste wedstrijd uit de poule te spelen. Dan maar op de Damesmiddag. Over de afloop, zie verder in dit verhaal.

Er hadden zich 20 dames aangemeld voor de altijd weer gezellige klets-, speel- en golfmiddag. Door vakantie en andere bezigheden buitenshuis waren een aantal vaste gasten niet aanwezig. Onder anderen Jannie Jobben, die deze dag op de operatietafel lag om een nieuwe knie te ontvangen. Van harte beterschap!

Het was een heerlijke middag om te golfen en het weer werkte uitstekend mee. Er werden goede scorekaarten ingeleverd, maar ondanks dat, werd er geen enkele birdie geslagen.
Een extra vermelding voor Marjanne Spruit die vandaag voor de eerste keer in haar golfcarrière op hole 7 de bal in één keer over het water sloeg. Zij, en ook haar flightgenoten waren daar met recht trots op. Jammer genoeg ging het niet op alle holes even goed. Zij kreeg dan ook van de wedstrijdleiding een bloc chocolade met detekst 'Opkikkertje'.
De neary werd vandaag geslagen door Marjolein Bosman, die in haar vakantie in de Achterhoek op verschillende banen goed geoefend had.
Omdat Yvonne Tuin en ik weer eens een bezoekje hadden gebracht aan de chocoladewinkel ontving zij in plaats van de gebruikelijke golfbal, 2 kleine mini- chocoladegolfballetjes. Uiteraard voorgeproefd. Lekker!

Aaltje Snijder speelde maar liefst 39 stablefordpunten bij elkaar, ditmaal goed voor de tweede prijs een paar leuke golfsokjes.
En dan de fel begeerde chocoladeballen. Ditmaal niet voor Loes Philips die ze al twee keer won, maar voor Lony de Wit, eerste met 40 stablefordpunten.

Verder met de matchplaywedstrijd van Loes en mij. Loes won! Lange tijd speelden we gelijk maar het degelijke chip- en puttwerk van Loes gaf uiteindelijk de doorslag.
We hebben heerlijk gespeeld en ontdekt dat lekker kletsen en af een toe een bal slaan ook uitstekend werkt.

De horeca verwende ons ditmaal met een bord carpaccio, salade en nog wat liflafjes. Was heerlijk.
Op naar de volgende damesmiddag over 14 dagen! Dan spelen we weer een verrassingswedstrijd. Dat wordt weer lachen!

Gea Noë

Geplaatst op: 06-08-2019