Chaos

Hoe organiseer je een chaos? Heel simpel, je houdt een Damesmiddag waarbij dobbelstenen de hoofdrol spelen.
Het spel dat we vanmiddag speelden was niet ons eigen idee maar wij, Yvonne en Gea, hadden van enkele leden gehoord dat dit erg leuk was om te spelen. Zij hadden dit ooit bij de OJC gespeeld. Voor diegenen die niet weten hoe dit gaat even een korte uitleg.

Uitleg
Voordat je gaat spelen vul je op een speciale scorekaart 6 vakjes in waarmee je denkt te kunnen afslaan. Elke flight krijgt een dobbelsteen mee om op de afslag één keer te gooien. Het cijfer dat dan op de dobbelsteen staat correspondeert dan met de ingevulde club op je scorekaart. Na de afslag heb je verder vrije keuze in de clubs die je wilt gebruiken. Dus heb je per ongeluk op je kaart de putter ingevuld bij hokje 5 en iemand gooit het cijfer 5, zul je moeten afslaan met je putter.

Dat leidde bij de inschrijving, waar iedereen de scorekaart plus een korte uitleg op papier kreeg, tot een grote chaos en een gekakel van jewelste (sorry dames). Maar de mededeling dat men even goed moest lezen en een ingelast 'vragenuurtje' deed wonderen, iedereen snapte het. Bij dit spel speelden we stableford.

Vandaag hadden zich 23 dames ingeschreven. In mijn flight dobbelden Loes Philips, Nanny van Stam, Yvonne Tuin en ondergetekende. De door ons ingevulde clubs pakten eigenlijk helemaal niet zo gek uit. Nooit geweten dat ik met mijn P zover kon slaan. Ook bij de anderen waren nog wel wat verrassingen.

Uitslag
Gek genoeg (of misschien ook niet, vanwege de clubkeuzes) zijn er geen birdies geslagen.
De eerste prijs vanmiddag werd gewonnen door Aaltje Snijder (33 stbf punten). Zij ontving een leuk ballenhanddoekje, vooral handig bij wat slechtere weersomstandigheden. Tweede prijs was voor Loes Philips die aan haar sleutelbos een fraaie smileygolfbal mag hangen (31 punten).
Verder was er nog een bloc troostchocolade voor de speelster die vandaag niet de sterren van de hemel sloeg. Ook hulde voor een aantal dames die al het hele weekend deelgenomen hadden aan het Strokeplay Kampioenschap. Zij waren toch maar weer van de partij op deze Damesmiddag.

En dan hebben we het nog niet over het weer gehad. Het was mooi golfweer. Zonnetje, windje en een aangename temperatuur. Kon niet beter. Al met al weer een geslaagde middag. Tot over 14 dagen!

Gea Noë

Geplaatst op: 24-07-2019