Bridgegolf

Nu zult u denken wat is dat nu weer voor ongein. Net een beetje gewend aan boerengolf en voetgolf, hoe zit dit nu?
Wel, er zijn mensen die denken te kunnen golfen maar die niet kunnen bridgen, en andersom zijn er die denken te kunnen bridgen maar niet kunnen golfen en dan als laatste de mensen die denken beide te kunnen. Zij allen worden een keer per jaar binnen onze vereniging uitgenodigd om te laten zien wat ze waard zijn.
Uiteraard wordt er dan een (niet) transparant model gemaakt waarbij iemand eerste wordt, die uiteraard en golft en ook bridged.
Maar dat blijkt al jaren Vrony van Veen te zijn net als bij het voetbal waarbij Duitsland in de laatste minuten altijd wint. Dus waarom doen we het?

Mijn bijdrage gaat over de zaterdagochtendsessie die al heel vroeg begon. Menigeen moest eerder dan normaal uit zijn bed om op tijd, 9 uur, op de aangewezen afslagplaats te zijn.
Dat verstoorde ritme speelde menigeen parten en van dichtbij konden Aaltje en ik ervaren hoe Astrid de balletjes, die huisgenoot Gert de laatste weken in grootse stijl had gewonnen, zonder gêne links en rechts maar vooral midden door in de sloot sloeg. Gelukkig voor haar voelde Gert dit feilloos aan en won de neary en daarmee een aanvulling op hun golfballenbestand.
Haar naam is al eerder genoemd, Vrony won de neary bij de dames.

Birdies, er waren er maar twee. Marjan Spruit had een uitschieter met, naar haar eigen zeggen, de enige mooie bal die ze die dag had geslagen. Zo zie je maar weer dat iedere golfer, welke handicap dan ook, met een prachtige bal een 'hole in one' of een neary kan slaan. De tweede birdie was voor Max Eckhard, wanneer wordt hij weer lid bij ons?

Vanwege het gezamenlijke karakter waren er zonder rekening te houden met geslacht, drie prijzen: niet bovengenoemde Astrid, maar zij met de achternaam Drenth, alweer dezelfde Vrony en ondergetekende.

Hoe het na de lunch bij het bridgen afliep, ik heb het al een beetje verklapt maar daarvoor heeft de organisatie, petje af, waarschijnlijk een andere columnist ingehuurd.

Gerard Stevens

Geplaatst op: 15-07-2019