Teambuilding wedstrijdcommissie

De leden van de wedstrijdcommissie hebben zondag 7 juli, onder het mom van teambuilding, een onderlinge wedstrijd gespeeld op de Zaanse. Natuurlijk vooral om de baan te verkennen zodat we de deelnemers aan het externe toernooi goede tips kunnen geven op 23 augustus. Om toch ook wat aan teambuilding te doen hebben we 4-ball-better ball gespeeld, een leuk format waarbij iedereen toch ook een individuele kaart kon lopen.

De dag begon met een lekker kopje koffie, vervolgens met dikke truien aan de baan in. Bert de Haan mocht met zijn drie kippetjes (Yvonne Tuin, Astrid Bonefaas en Ilse Oltmann) de baan in. De eerste flight bestond uit Hans Schouten, Paul Barbee, Adri de Kok en Erik Hansma. Onze voorzitter, Henk Steffens, ontbrak helaas vandaag. Yvonne zag een prachtige bunker liggen, grapte nog dat ze daarop ging richten. En daar ging haar bal, rechtstreeks in het zand. Dit viel een beetje onder de noemer ‘de Goden verzoeken’ want Yvonne heeft diverse bunkers getest vandaag. Adri heeft ook diverse fairwaybunkers getest, het zand is in ieder geval goedgekeurd. Hier en daar ook ballen in het water, er zijn diverse holes waar je de verleiding om over het water te willen slaan beter kunt weerstaan. En afslaan vanaf een dijk geeft een heel ander perspectief dan we gewend zijn.

Na 4,5 uur zaten we weer heerlijk op het terras en konden de scores worden opgeteld. Voor het winnende team lag een mooie marker klaar.

Voor de deelnemers aan het externe toernooi: er zijn acht extra startplekken geregeld, dus naast de vier deelnemers op de wachtlijst kunnen nog vier mensen mee. Meld je aan, het is een leuke baan om te spelen en we hebben prima holes voor de neary’s, de longest drives en voor de leary’s.

Uitgewaaid en voldaan ging de groep terug naar Weesp, waar Yvonne, Astrid en Ilse in het clubhuis nog van het voetbal konden genieten. Ook dat was erg gezellig, vooral Hellen was helemaal in haar element met de afstandsbediening in haar bezit.

Kortom, een leuke en gezellige dag waar een ieder van ons erg van heeft genoten.

Uitslagen
Team Erik Hansma en Adri de Kok met 39 stablefordpunten
Team Yvonne Tuin en Ilse Oltmann met 37 stablefordpunten
Team Hans Schouten en Paul Barbee / team Astrid Bonefaas en Bert de Haan met 32 stablefordpunten.

Ilse Oltmann

Geplaatst op: 08-07-2019