A star is born

Een fijne golfmiddag met flinke animo om er iets van te maken. 27 heren hadden zich aangemeld. Niet te warm en een heerlijk zonnetje.
Gezien de uitslag zou Ferdinand een stukje moeten schrijven, maar twee omstandigheden waren tegen hem. Ten eerste moest hij op bezoek in het ziekenhuis, dus kon hij de papieren niet meenemen. En ten tweede was hij ook al winnaar afgelopen woensdag, zie het verslag van 26 juni, zodat de inkt in zijn pen echt op was. Kees Eitjes of ik 'moest' nu een stukje schrijven, hetgeen bij Kees op enige tegenstand stuitte. Dus was ik de slemiel.

Maar even terugkomend op deze middag, iedereen is erg geïnteresseerd te horen hoe het komt dat de duikboot van Ferdinand plotseling die middag aan de oppervlakte kwam nadat het koepeltje van die boot dus de 26ste al zichtbaar was. Met zo ongeveer 41 stablefortpunten was hij heer en meester. Dat verhaal houdt u hopelijk van hem tegoed.
Chapeau dus voor Ferdinand, hij is nu weer teenager met een handicap van 19.6.

Onze flight met Coos de Nijs en Peter Jager speelde een goede wedstrijd, zeker nadat we Coos duidelijk hadden gemaakt dat hij iets meer rust in zijn spel moest leggen. Hij luisterde goed en speelde de tweede negen boven zijn kunne, vervelend was wel dat hij nog van het GVB-examen wist dat ongewild advies ons strafslagen op zou leveren. Uiteindelijk hield hij gelukkig zijn mond, het had de uitslag zomaar kunnen veranderen.

Hierbij de resultaten waarbij ondanks de geweldige reeks parren die Durk had geslagen en waar hij natuurlijk heel trots op was en dat liet hij duidelijk blijken, hij niet in onderstaande lijst staat vermeld. Maar Durk, je ziet aan Ferry, er is nog hoop.

De neary was op hole 7/16 voor Wien Philips.

De vier birdies werden geslagen door Ben Bruggeman, Roy Bihari, Peter Jager en Wim Vinju.

En onder aftrek van de halve handicap werd de strokeplay wedstijd met grote voorsprong gewonnen door Ferdinand Vermeulen met een score van 56 slagen en op eerbiedige afstand kwamen Kees en ondergetekende met 60 slagen.

En 'last but not least' dank aan de keuken voor de lekkere hapjes.

Tot de 15de, maar zoals Bert dat steeds vraagt, eerst even inschrijven.

Gerard Stevens

Geplaatst op: 01-07-2019