Instuif 26 juni

27 deelnemers aan de start; geen gekke score met dit hete weer. Een aantal deelnemers/sters kozen voor 9-holes. Een prachtige golfdag die uitstekend geschikt was voor de korte broeken, en die waren er genoeg. En ook de bijbehorende witte broden, al of niet gesneden!

Onze combinatie met Koos Tipker, Rietje Zevering en ondergetekende mochten op hole 7 starten, de favoriete startplaats van Koos, dan kan hij op hole 6 c.q. hole 15 naar huis. Koos, duidelijk gehinderd door zijn onwillige rug, gaf aan om de greens wat meer naar links te verplaatsen. Na een korte rekensom werd dit als niet mogelijk afgedaan en hebben wij het uit zijn hoofd gepraat. De berusting volgde. Rietje had het bijzonder naar de zin en plaatste de opgelegde ballen keurig netjes aan de andere kant van de waterhindernis, zonder onderweg in het water een parkeerplek te vinden. Ze is in overweging om dit tot course management te verheffen. Dus u bent gewaarschuwd.

Voordat we over gaan naar de uitslagen, die meestal begint met de birdies, strand ik even bij dit woord. Want wat troffen wij aan op hole 3 in de wetering? Een heel jonge aalscholver die kennelijk op zoek was naar prooi in de vorm van vis. We hebben hem even gevolgd. De aalscholver bleef lange tijd onder water, maar kwam zonder vis weer boven. Op dat moment was net mijn hengel niet in bedrijf, doch daar had hij geen belangstelling voor. Toen wij hole 12 speelden was hij op de wal gekropen maar de 'droogstand' had hij nog niet van z'n moeder geleerd.

Wie wel een echte birdie scoorde was Beat Scheidegger, heel alleen, duldde ook geen medestanders. Jammer!
Wel waren er twee neary's gescoord, bij de dames door Vrony van Veen en bij de heren door Wim Vinju.

De beste bij de dames, jawel, Vrony van Veen en als tweede, geen onbekende, Loes Philips.
De heren kenden drie winnaars, met een klein verschil in score: Gerard Stevens ging voor 57 punten, Wien Philips 55 en ik 'mocht' het stukje schrijven voor 54 punten.

Groet,

Ferdinand Vermeulen