Frans

Frankrijk op de golfbaan in Weesp. Hoe verzin je het. Wel, Yvonne Tuin en Gea Noë hadden inderdaad weer wat verzonnen voor de fun-wedstrijd van deze Damesmiddag. Het thema was Frankrijk. We hadden bedacht dat we om de andere hole een mandje met Franse lekkernijen zouden neerzetten, afgewisseld met een vraag over Frankrijk.
Het was nog een heel gepuzzel om alle vragen in de baan te bevestigen en de mandjes met voedsel dusdanig neer te zetten zodat de levende have op de golfbaan daar niet van zou profiteren. Maar het is gelukt.
De mandjes waren gevuld met o.a. Macarons, druiven, Boursin met stokbrood (je weet wel van du vin, du pain, enzovoort), croissants, paté met toast, frans bronwater, quiche lorraine (zelfgemaakt) en wijn.
De vragen waren zeer divers. Bijvoorbeeld: hoe heet een hole-in-one in het Frans en wanneer begint de Tour de France of hoeveel overzeese gebieden heeft Frankrijk enz. enz. Het was ten strengste verboden om de mobiele telefoon te gebruiken voor de antwoorden (wel in geval van nood natuurlijk).

In de uitnodiging stond dat e.e.a. alleen doorgang zou vinden bij mooi weer. Nou, dat hebben geweten! Want we moesten bij deze uitzonderlijke temperatuur wel het voedsel en drinken beschermen met paraplu's, theedoeken, ijs en andere kunstgrepen. Ook dat is gelukt (op de chocolade-Fruit de mer na).
Tot onze verbazing heeft iedereen bij deze meer dan Franse temperaturen, alle 18 holes gelopen. In totaal waren er 22 dames aanwezig.

De spelvorm was strokeplay. De slagen werden per flight opgeteld, daar trokken we de helft van de gezamenlijke playing handicap vanaf en ook nog eens 2 punten per goed antwoord op de vragen.

Winnaars: Loni de Wit, Ank Nagel en Jannie Jobben. Zij kregen als prijs een mini-dienblaadje met daarop Franse kaas, toast, druiven en noten. Het dienblaadje bleek overigens na aankoop een fotolijstje te zijn.

Nadat iedereen hijgend en puffend en met een hoogrode kleur op het terras was neergestreken en reikhalzend uitkeek naar een verfrissend drankje hadden we ook nog aan de horeca gevraagd om voor iedereen een klein zakje Franse frietjes te maken. Dat werd zeer op prijs gesteld na een geslaagde, en vooral Franse middag.

Tot de volgende damesmiddag!

Gea Noë

Geplaatst op: 26-06-2019