Eindelijk een keer kampioen!

Na een aantal jaren een bestaan te hebben beleefd in een negatieve spiraal, bestaand uit promotie naar de Hoofdklasse en daarna weer naar de eerste klasse en drie jaar geleden naar de tweede klasse hebben we eindelijk weer een stapje omhoog kunnen maken. Er is in de afgelopen jaren veel gebeurd in ons team. Helaas hebben we de afgelopen jaren  door overlijden afscheid moeten nemen van een drietal vaste krachten, n.l. Joep Spapens, Truman Johnson en Hans Douw.

Gelukkig hebben we voor hen goede plaatsvervangers kunnen vinden en dat heeft nu geresulteerd in het kampioenschap van de tweede klasse en promotie naar de eerste klasse. We hebben dat op niet mis te verstane wijze gedaan. We hebben daar een jaar keihard voor gewerkt met een heus trainingskamp van 3 dagen in Drente en iedere maand een wedstrijd op een grote baan ergens in Nederland. De extra trainingen door Tjerk en Roderick hebben het team goed gedaan.

De uitslagen van de wedstrijden:
Weesp 4 - Voorschotense 2: 18 - 4
Weesp 4 - Ockenburgh 2: 18 - 4
Weesp 4 - Groen-Geel: 19 - 3
Weesp 4 - Oegstgeester 3: 16 - 6

Als captain ben ik toch wel trots op mijn team bestaande uit Gerrit de Vries, Jan Molegraaf, Gert Weijman, Astrid en Albert Drenth en Driekes van der Weert (staan op bijgaande foto). Jan Bommel, Ineke Koper en Kees Braam waren reserve op de laatste dag dus hebben niet aan het grote overwinningsfeest kunnen deelnemen.

Volgend jaar gaan we het in de eerste klasse proberen. Onze eerste training van drie dagen is alweer gepland in september in Zeeland, waar we de banen van Grevelingenhout en de Goese Golf onveilig gaan maken.

De captain was writing (dus niet speaking)

Kees Braam

Geplaatst op: 27-05-2019