Ongekend spannend einde

De stand in poule C562 was voor de laatste speeldag op 10 mei ongekend spannend. Drie teams hadden nog uitzicht op winst van de poule en promotie naar de eerste klasse: Weesp 3, Heemskerkse 2 en AMVJ 2.
Wij hadden de week daarvoor de winst (en zekere promotie) tegen AMVJ 2 een beetje onnozel laten liggen en moesten dus minstens gelijk spelen tegen sterke tegenstanders (allen met een lagere handicap dan wij).
Bij fris maar droog voorjaarsweer gingen wij op de sympathieke baan van Mariënweide rond de hockeyvelden van Aerdenhout Rood‑Wit om 10 uur van start tegen Heemskerkse 2. Gewoon zoals het hoort allemaal van tee 1.

Was gedurende de wedstrijd het resultaat moeilijk te voorspellen, na vier uur was de meest close einstand bereikt: wij speelden gelijk tegen Heemskerk en AMVJ won ruim van Oegstgeest. Alle drie de teams hadden daardoor 6 wedstrijdpunten en moest het saldo van gewonnen en verloren partijen over de hele competitie uitkomst bieden. Dit was duidelijk in ons voordeel (+30 voor ons, +18 voor de twee andere teams).
Doel bereikt: poule gewonnen en gepromoveerd naar de 1steklasse!

Ik wil alle teams in onze poule bedanken voor de gezellige competitie en mijn teamgenoten feliciteren met het behaalde resultaat:
Paul Baarbé, Roy Bihari, Mark Goudberg, Wilfried Meun, Charl Neering, Adri de Wit.

Beat Scheidegger, captain

Geplaatst op: 24-05-2019