Bevrijdend Oranjetoernooi

Er waren 36 gelukkigen, die snel genoeg waren om zich in te schrijven voor de wedstrijd van 5 mei en dus deel konden nemen aan een unieke wedstrijd!
Een dag die (natuurlijk) in het teken stond van rood-wit-blauw en oranje maar ook in het teken van ‘bevrijd van de teeboxen’. Want geheel tegen ieders verwachting in, speelden we de baan achterstevoren. Iedereen kent wel de oranje bollen in de baan. Dit waren nu onze tijdelijke afslagplaatsen. Zo sloeg je halverwege de fairway van 9 af naar de green van 8 (en dat was dan hole 1). Ergens bij de vijver lag de nieuwe afslag van hole 2, waar je je weg moest vinden naar de green van 7. Iedereen die normaal gedachteloos bij elke hole wel weet met welke club er gespeeld moest worden, had wel even stof tot nadenken met nieuwe afstanden, verrassende hindernissen, bomen waar je normaal weinig last van hebt (maar nu wel!), en greens die vrijwel allemaal downhill gingen.

Verrassing
De verrassing begon al bij de inschrijftafel. Daar ontving iedereen een consumptiebon, een oranje bal, een vrijheidsspeldje, een oranje soesje, een zakje tees én (naar later bleek) kreeg je voor dat geld ook nog 100 punten om mee te vertrekken. Met de oranje bal moest je verplicht 5x afslaan (holes naar keuze) en wie de bal veilig binnen bracht mocht ’m niet alleen houden maar kreeg ook nog 5 bonuspunten.

Route
Tijd om de baan in te gaan. Ondanks de plattegrond op de achterkant van de oranje (!) speelkaart was het best even zoeken waar te beginnen maar toen iedereen een paar holes gespeeld had, werd de route duidelijk en begon het spel te lopen. De ware golfer kwam nu bovendrijven op deze nieuw holes. Overigens vooral nadat Lucas een rondje door de baan had gemaakt om iedereen van oranjebitter te voorzien. Dank aan de Brasserie, die dit drankje heeft gesponsord!

Terug op hole 19, tellen van de kaarten. Bij vertrek dus 100 punten. Daar gingen de slagen vanaf en vervolgens de playing handicap er weer bij. Oranje bal mee terug genomen? Nog 5 punten erbij. De eerder genoemde oranjebitter kwam het rekenwerk niet helemaal ten goede maar uiteindelijk was er een uitslag.

Uitslag
Birdies voor Driekes van der Weert, Wien Philips, Astrid Bonefaas. Charl Neering sloeg er zelfs twee.

Er was ook een prijs voor de beste outfit. Driekes van der Weert, Bert de Haan en Vrony van Veen kwamen alle drie in aanmerking en dus moest de applausmeter van het publiek de doorslag geven. De (rood-wit-blauwe) bos bloemen kwam na daverend applaus Vrony toe.

Voor de 3e prijswinnaars was er een doosje heerlijke macarons, ook weer stemmig in de kleuren van de vlag. Uitgedeeld aan Marjolein Bosman (27 punten) en Quino van der Velde (41 punten). Een fles wijn van het merk ‘Kroon van Oranje’ was er voor de 2e prijswinnaars Melanie de Kok (31 punten) en Kees Braam (43 punten). En een heerlijke oranje taart én een oranje kroon voor de kampioenen. Gekroond werden Loes Philips (37 punten) en Martijn van den Berg (45 punten). Helaas Martijn, je was al weg. We hebben het aangedurfd om via Margareet Stevens de prijs bij je thuis te laten bezorgen. Gefeliciteerd!

Beste deelnemers, we hebben deze wedstrijd met veel plezier georganiseerd en het was erg leuk om jullie enthousiasme daarvoor terug te krijgen. Wat ons betreft, tot de volgende keer!

Astrid Bonefaas, Hans Schouten en Yvonne Tuin

Bekijk de foto's