De eerste instuif van 2019

Ze was altijd al aanwezig als wij kwamen aanrijden, altijd een praatje, altijd goedlachs. Deze keer niet. Thea van Gelderen is bezig aan een moeizaam herstel van een ernstige rug-kwetsuur. Thea Johnson precies andersom, weer terug na een lange afwezigheid.

31 Instuivers deze keer. Een mooi begin. Prachtig golfweer, goed voor een leuke Stableford wedstrijd. De greens waren veranderd in “sands”. Dit noodzakelijke onderhoud maakte het putten er niet makkelijker op. De baan zelf in prima conditie. De slootjes overigens ook, want daar eindigde een deel van mijn ballenvoorraad. Zo ook op hole 10. Eerste bal rechts de sloot in, tweede bal op de green, putje erin. Eigenlijk een krakkemikkige birdie.

Slechts 5 echte birdies als gevolg van de “sands”.  De neary bij de heren werd geslagen door Rutger Kruitwagen. De neary bij de dames wordt volgende instuif geslagen, en als Bert de Haan zo door gaat wordt hij binnen de kortste keren “single-handicapper”: 40 Stableford-punten deze keer! Chapeau Bert.

De uitslag
Heren: