Spelen in de zandbak

Wat doe je als de greens worden bezand en geprikt en je moet de eerste Herenmiddag van het seizoen organiseren? Dan bel je Bert de Haan en ga je improviseren en je stapt moeiteloos over op Texas-scramble. Dan maar een wedstrijd minder voor het klassement. Door de overlast op de baan worden we na afloop getrakteerd op een drankje van het huis, hiervoor bedankt.

Dan de wedstrijd zelf. Wat valt daar over te zeggen. Ik speel met Wien Philips, Wim Vinju en Bert de Haan. We hebben er eigenlijk wel plezier in gehad. Veel geïmproviseerd met welke stok je nu gaat putten. Door dat Texas-scramble heb je eigenlijk best veel kansen om een keer wat anders te doen. De putter, ijzers en zelfs de hybride van Wien is uit de tas gehaald om de bal door het zand te laten ploegen. Het uiteindelijke resultaat is dat wij met 58 slagen de wedstrijd hebben gewonnen.

We krijgen na afloop allemaal 3 ballen en ik één extra met het verzoek om dit stukje te schrijven. Ik dacht dat ik er na Balletje-balletje even van af was.
Het drankje en hapje is na afloop keurig verzorgd.

Ik wijs er nog even op dat de volgende Herenmiddag door de feestdagen niet op 29 april is, maar op 6 mei.

Kees Braam

Geplaatst op: 16-04-2019