Blote benen op het terras

In de aankondiging van het Snerttoernooi stond duidelijk dat dit een wedstrijd zou worden voor de die-hards: wie kou, hagel en sneeuw durfde te trotseren... alleen zij zouden zich waarschijnlijk durven inschrijven voor deze vrieskoude wedstrijd. Om met de hoop dat er geen ledematen zouden afvriezen, uiteindelijk binnen in het clubhuis met dekens en snert te worden opgevangen.

Het ging helemaal mis!
De zon scheen. Weercijfer 9. Bram en Peter kwamen in korte broek (en dat was niet eens gek), jassen gingen uit, spelers liepen hier en daar gewoon in een polootje. En na afloop zaten we niet onder de warme dekens binnen aan snert en choco, maar nog lang op het terras met weliswaar de snert, maar vaak genoeg een koel biertje er naast. Wat een dag.

De prijzen waren wel winters. De twee winnaars van de neary Peter Roest en Cisca Veldhuizen, ontvingen een groot pak chocolademelk en een spuitbus slagroom.
De birdieslagen werden beloond met een kleinere versie chocolademelk: Bram van den Burg, Peter Roest, Ferdinand Vermeulen en Mark Goudberg.

Ook voor de winnaars was er chocolademelk maar nu vergezeld door een heerlijke rookworst die met brons, zilver of goud lint om werd gehangen. Op de derde plaats eindigden Ferdinand Vermeulen (31) en Desiree Overdiek (24).
Bij de dames werd Loes Philips (25) tweede en Peter Roest (31) werd dat bij de heren. En winnaars waren Yvonne Tuin (31) en Bram van den Burg (33).

Eervolle vermelding voor Jos: die had heerlijke snert (incl. roggebrood en spek) verzorgd en een kippensoepmogelijkheid voor wie liever wat anders had. Fijn geregeld.

Beste allen, we naderen langzaam de seizoensopening, dus schrijf vast in voor het Voorjaarstoernooi. Maar vergeet tussentijds niet om mee te spelen met de laatste wedstrijd van de Wintercompetitie (3 maart) en natuurlijk elke maandag om 10 uur Balletje-balletje.

Hartelijke groet namens de Wedstrijdcommissie,

Astrid Bonefaas