Dames-Herenmiddag 22 oktober

De eerste gezamenlijke Dames-Herenmiddag! Wekenlang op de maandagmiddagen, bij zowel de dames als de heren, hebben we aangekondigd dat dit bijna historische moment zou plaatsvinden op maandag 22 oktober, en ja hoor, volle bak! Er waren wel wat meer heren dan dames maar dat mocht de pret niet drukken.

Met wederom prima golfweer werd het seizoen afgesloten met een Texas Scramble wedstrijd, de dames tegen de heren. Voor sommige deelnemers was deze wedstrijdvorm nieuw, maar uit de reacties na afloop bleek dat iedereen het erg leuk vond.
Nadat alle kaarten waren ingeleverd bleek dat zowel bij de dames als bij de heren een scorekaart was ingeleverd met 50 punten (na 10% aftrek handicapslagen). Uiteindelijk hebben de heren gewonnen (laagste handicap-aftrek). De speciale Texas Scramble pakketten waren voor Tim Gorter, Barry Jaspers, Pim Rijnders en Martin Snijder.

Seizoensuitslagen
Bij de heren was de 1e prijs voor Ferdinand Vermeulen, door dagvoorzitter Bert de Haan 'kanjer van het jaar' genoemd omdat hij niet alleen de meeste punten scoorde maar ook van alle middagen maar 1x verzuimde. Naast een fraaie medaille (van chocola) ontving hij uiteraard de wisseltrofee, een door de Weesper HairGallery gesponsorde cadeaubon en een goody bag van deze zaak met daarin wat leuke hebbedingetjes. De 2e prijs was voor Gerard Stevens, hij kreeg een nieuwe handschoen, geschonken door Golfbaan Weesp en ook een tasje van de HairGallery .
Roy Bihari werd derde dit seizoen maar was helaas niet aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. Hij was vanmiddag vol met paracetemolletjes aan de wedstrijd begonnen maar moest vlak voor het einde afhaken omdat hij zich te ziek voelde en liever naar huis ging. Evengoed van harte gefeliciteerd! Topscore birdies bij de heren was Kees Eitjes, van de 71 birdies sloeg hij er maar liefst 9 in de hole.
De prijzen voor de dames. De succesvolste speelster bij de dames was Loes Philips. Als trouwe bezoekster van de damesmiddagen en niet voor niets vaak gekscherend 'Kampioentje' genoemd. Zo zie je maar, zo gek was dat nog niet, want zij mocht ook de wisseltrofee, de Weesper HairGallery bon, goody bag en medaille mee naar huis nemen. Tweede bij de dames was Tiny Lammen ook verwend met een prijs van Golfbaan Weesp, cadeautasje en gelukwensen. De derde prijs was voor Marjolein Bosman. Zij mocht kiezen uit de overige prijzen (handschoen van Tjerk of een luxe pitchvork). De birdieprijs van het seizoen ging naar Gea Noë.

Heerlijk hapjesbuffet
Voor deze speciale middag was door onze horecauitbaters Natasja en Jos een heerlijk hapjesbuffet klaargezet dat gretig aftrek vond. Waarvoor dank.
Al met al weer een gezellige middag, Henk Steffens zette nog even de organisatoren in het zonnetje.
Ook Natasja nam nog even het woord en bedankte alle aanwezigen voor het in hun gestelde vertrouwen dit afgelopen seizoen.
En voor de winteractiviteiten: hou de agenda, nieuwsbrief en het clubhuis in de gaten. Er gaat nog veel meer gebeuren!

Gea Noë

Geplaatst op: 23-10-2018