Damesmiddag 15 oktober

Wat hebben we toch een gezellige damesmiddag! Niet altijd even druk bezocht zoals vanmiddag, maar wel altijd heel gezellig.
Het was vandaag weer tijd voor de fun-wedstrijd. De wedstrijdleiding had hier en daar een beetje rondgekeken, paar ideetjes geleend, zelf wat bedacht, wat dingetjes doorelkaar gegooid en dat resulteerde in negen 'nieuwe' spelregels.
Keurig uitgetikt kreeg elke deelnemer voorafgaand aan de wedstrijd haar 'huiswerk' uitgereikt.
Om een paar dingen op te noemen: op hole 1 een mulligan, hole 2 een linkshandige putter, hole 6 tien extra stablefordpunten wanneer je bal in de bunker terechtkwam en op hole negen dobbelen voor een paar extra punten.
En op alle andere holes ook nog wat malle fratsen. Erg leuk allemaal, want wie wil er nou niet voor 10 extra stablefordpunten z'n bal in de bunker slaan? Meestal gaan bunkerballen wel gepaard met wat stevige krachttermen, maar vanmiddag hebben we erg ons best gedaan om zand te happen.
Wel was het onderweg even rekenen met de extra slagen en vooral bedenken ’wat moesten we op deze hole ook al weer doen?’, maar met de handleiding er bij is iedereen er achteraf wel uitgekomen.

De eerste prijs was vandaag voor Monika Markink (een mooie golfsleutelhanger), de tweede prijs ging naar Tiny Lammen die een nieuwe handschoen mag halen bij Tjerk.
Antoinette Logeman was de enige met een birdie en ontving daarvoor een schattig porseleinen vogeltje. Dan was er verder nog een troostprijs voor Antoinette Strenger, die vandaag voor de eerst keer meedeed. Een voormalig lid die door medische toestanden lange tijd uit de running was. Voor haar was er een grappig golfboekje met prenten en verhaaltjes over hoe het wel en vooral hoe het niet moet.

En toen was er nog een optreden van Loes Philips (kampioentje), die met een fraaie speech en nog fraaiere cadeaus, Yvonne Tuin en Gea Noë bedankte voor het organiseren van de damesmiddagen van het afgelopen seizoen.
Kortom, wat een feestje.

Hopelijk komen alle dames die dit seizoen vaste klant waren bij de damesmiddag ook naar de gezamenlijke dames/herenmiddagen op 22 oktober. Aanmelden kan nog.
Hopelijk zien we elkaar volgende week!

Gea Noë

Geplaatst op: 17-10-2018