De instuif van 12 september

Het was een bijzondere instuif vandaag. Nog twee dagen geleden was het niet zeker of het door kon gaan door het plaatsen van de nieuwe afslagplaatsen. En vandaag zou regen of motregen ons bijna doen besluiten niet te gaan instuiven.

De dag begon rommelig: zoveel verschillende weersvoorspellingen heb ik gehoord vanmorgen. En zoveel redenen om wel of juist niet te starten. Een enkele instuiver kwam en ging weer naar huis, maar 22 instuivers gingen toch de wei in.
In het begin wat gemiezer maar uiteindelijk kwamen we bijna allemaal droog binnen.

De afslagplaatsen
En daar zijn ze dan: de nieuwe afslagplaatsen. Het was even wennen en zoeken welke tee je kunt en wilt gebruiken. Maar je kunt ook prima zonder tee afslaan. Bij hole 7 is het goed uitkijken of je op de juiste afslag staat.
Er zijn nog wat aanpassingen nodig, maar we konden spelen vandaag en bijna iedereen reageerde positief.

Herfst
Niet alleen het weer en de temperatuur deden denken aan de herfst, de herfst was duidelijk ook te zien bij hole 1. Wat een grote paddenstoelen. Wilfried Meun vertelde dat het champignons zijn, maar ik haal die liever gewoon bij de groenteman.

De uitslag
Zowel de dames- en heren neary stonden vandaag op de green van hole 7/16. Voor de dames net iets te ver. Niet voor Jo Suwarganda die twee keer bijna een hole in one sloeg.
Ook Wies Suwarganda sloeg bijna een hole in one en dat was op hole 4. Helaas voor Wies hier vandaag niet de neary. Maar wat een prachtige birdie. Roy Bihari kreeg een birdie balletje en Jo Suwarganda sloeg twee birdies.
Vandaag slechts één prijs voor de beste dame: Wies Suwarganda met 28 slagen

Heren
Drie heren eindigden met het zelfde aantal slagen, 34, waardoor de hoogte van de handicap de volgorde bepaalde.
1. Sjoerd Bron
2. Roy Bihari
3. Martin Boelsma

Er wordt voor volgende week een prachtige nazomer voorspeld!
Tot woensdag.

Wil van Horssen