Herman Finkers

Om met een variatie op de uitspraak van Herman Finkers te beginnen: 'de bal is wit, de green is groen, op golfclub Weesp is altijd wat te doen'. Op de uitnodiging voor de damesmiddag, die altijd door Yvonne Tuin wordt verzorgd, stond een cartoon waarop twee dames tegen elkaar zeiden 'we hebben nog maar 3 holes gespeeld en we hebben allebei al onze eigen leeftijd geslagen'. Kennelijk moest iedereen daar zo om lachen dat het resulteerde in een respectabele deelname van wel 22 dames op deze middag. Dank Yvonne!

In mijn flight Marjanne Spruit en Irene Vetter. Gezellig. Dat vooral, want na optelling van de stablefordpunten was al snel duidelijk dat we niet meededen voor de prijzen, die Yvonne en ondergetekende altijd met veel plezier uitzoeken.
En we waren erg blij met het compliment van Antoinette Logeman. Zij had,door medische problemen, lange tijd niet gespeeld en deed nu voor het eerst mee met de damesmiddag. Ze vond het erg gezellig en werd daarvoor bedankt met 3 balletjes als aanmoedigingsprijs. Ze beloofde dan ook op de volgende damesmiddag zeker aanwezig te zijn.

De prijzen en het 'zwemdiploma'
Twee birdies voor respectievelijk Wies Suwarganda En Tiny Lammen. De neary voor Monica Markink, en de Longest drive voor Ilse Oltman.
Dan de derde prijs voor Ria Oostveen met 32 punten, de tweede voor Wies ook 32 en de eerste prijs voor Tiny Scholten met 34 punten. Zij kan er ook niets aan doen dat ze altijd wint, ze speelt gewoon hartstikke goed.
En dan hadden we nog een slachtoffer. Zij speelde 8 ballen in de sloot of elders en werd bedankt met een tablet chocola waarop uitdrukkelijk vermeld stond 'zwemdiploma'.
Onder het genot van een lekker drankje en ditmaal een luxe schaal hapjes (heerlijke garnalenkroketten en de onvermijdelijke bitterbal) werd de middag afgesloten.
Tot over veertien dagen. Dan weer een funwestrijd!

Gea Noë

Geplaatst op: 04-09-2018